חדשות בארץ

על רקע הרצח בערד: מדוע מתנגד ראש השב"כ לעונש מוות למחבלים?

במסגרת דיון מסווג שנערך היום (א') בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת על רקע רצח החייל רון קוקיא הי"ד - ראש השב"כ נדב ארגמן התנגד להצעת החוק של שר הביטחון אביגדור ליברמן, על פיה יש להטיל עונש מוות על מחבלים. מדוע?

ראש השב"כ נדב ארגמן (צילום: פלאש 90)ראש השב"כ נדב ארגמן (צילום: פלאש 90)
אא

במסגרת דיון מסווג שנערך היום (א') בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ראש השב"כ נדב ארגמן התנגד להצעת החוק של שר הביטחון אביגדור ליברמן - על פיה יש להטיל עונש מוות על מחבלים. 

על פי הדיווח שהתפרסם לראשונה ב'חדשות עשר', הצעת החוק עלתה לדיון על רקע רצח החייל רון יצחק קוקיא הי"ד, בערד. "הרצח של סמל קוקיא מוכיח שוב את הצורך בהנהגת חוק עונש מוות למחבלים", כתב ליברמן בפייסבוק, בתגובה לרצח הנתעב.

מאז החל ליברמן לקדם את החוק הזה ואף סיכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ההצבעה עליו צפויה להיחתם בפרק זמן של שבוע ימים לערך. אולם כאמור, ראש השב"כ מתנגד לחוק לעת עתה זאת על אף שבני משפחתו של רון ז"ל הי"ד, הביעו היום את צערם בעת הגשת כתבי האישום. "אני רוצה שבית המשפט יחמיר עם המחבלים", קרא אביו של רון, בועז. "מגיע להם גזר דין מוות וגם שלילת זכויות. אני קורא לאזרחי המדינה להחרים ולהוקיע את המשפחה הזאת. נעקוב אחרי המשפט ונדאג שכולם יישבו בכלא", אמר. 

אלא שבדבריו התריע ארגמן מפני חוסר יציבות והסתה שיוצאת מהרשות הפלסטינית, בעיקר אחרי הכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל. "הזירה הפלסטינית מאוד לא יציבה והשקט שאנו חווים הוא שקט מתעתע", הסביר ארגמן. "מתחת לפני השטח העסק רוחש מאוד. חמאס מנסה להוציא פיגועים בכל הכוח ולפגוע ביציבות של הרשות הפלסטינית. הוא לא מעוניין במערכה צבאית מול ישראל בעת הזו, אבל הוא נערך גם לתרחיש כזה". 

עם זאת, ארגמן מסביר שלמרות שרף האיומים הוא גבוה - הודות לסיכול והרתעה מצד ישראל, בשנת 2017 נרשמה ירידה בהיקף הפיגועים - ולשב"כ חלק נכבד בזה. "שב"כ סיכל כ-400 פיגועים משמעותיים, מתוכם 228 פיגועי ירי, 50 פיגועי מטען, שמונה פיגועי חטיפה, 13 פיגועי התאבדות ו-94 פיגועי הקרבה - כולל פיגועי דריסה ודקירה. השנה אף סוכלו 148 חוליות חמאס מקומיות באזור יהודה ושומרון, וניכר כי חמאס מזהה בזירה זו זירה מרכזית לקידום טרור", מדגיש ארגמן. 

ולמרות היקף הסיכולים ה"מרשים" כפי שמכנה זאת ארגמן, לטענתו הטרור מתחת לפני השטח עדיין מבעבע "ואני מקווה שנצליח לצלוח את התקופה הזו", סיכם. 

תגיות:שב"כעונש מוותמחבליםהתנגדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה