חדשות בארץ

האירוע בקוסרא: שבעה פלשתינים נעצרו בחשד לתקיפת הנערים

כוחות הביטחון עצרו את החשודים באירוע שהתרחש לפני כחודש, במסגרתו יידו פלשתינים אבנים על נערי בר המצווה. 22 מבוקשים נעצרו הלילה בחשד למעורבות בטרור

  • ז' טבת התשע"ח
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

כוחות הביטחון עצרו הלילה (בין ראשון לשני) שבעה פלסטינים בחשד לתקיפת נערי בר המצווה הישראלים סמוך לכפר קוסרא בשומרון. במבצע חטיבתי נרחב שהתבצע בכפר על ידי צה"ל, המשטרה, מג"ב והמנהל האזרחי נעצרו החשודים שהועברו לחקירה. כזכור, לפני שלושה שבועות היו מעורבים הפלסטינים בהפרות הסדר האלימות שהתרחשו לאחר אירוע התקיפה בכפר. מספר חשודים נוספים נעצרו בחשד להסתה לטרור.

האירוע בקוסרא התרחש ב-30 בנובמבר, כשקבוצת פלשתינים יידתה אבנים לעבר נערים בגיל בר מצווה שערכו טיול במקום. אחד המלווים שלף את נשקו וירה למוות בפלסטיני, מחמוד זעל עודה בן 48. בהמשך הוא נלקח לחקירה אך התיק נסגר. בתחקיר נקבע כי הגורם לתקרית היה ניסיון הפגיעה במתנחלים. שם נכתב: "גורמים נוספים לכך היו יציאה לטיול ללא תיאום על אף שהועברה פניה בנושא אשר לא נענתה. בעקבות כך הובהר נוהל תיאום הטיולים והמענה הסדור הנדרש לפניות מסוג זה בחטיבה". המח"ט שהיה במקום זכה לשבחים על התנהלותו למניעת אירוע קשה יותר.

ללא קשר, במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל בשיתוף המשטרה, שב"כ ומג"ב 22 מבוקשים במרחב יהודה ושומרון. המבוקשים חשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי והפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. כולם הועברו לחקירה. נגד אחד הפלסטינים שהיה מעורב באירוע התקיפה, מוחמד ואדי, הוגש בשבוע שעבר כתב אישום. הוא הואשם בניסיון לגרימת מוות בכוונה. ואדי ניסה לגרום למותו של אחד המלווים של הנערים שטיילו במקום. על פי כתב האישום, הוא נכנס במהלך התקיפה למערה בה שהה אחד המבוגרים ויידה לעברם אבנים גדולות מטווח קצר. בצה"ל ציינו אז כי "חלק מן האבנים נזרקו לעבר ראשו של המבוגר וגרמו לפציעה". התביעה הצבאית ביקשה את הארכת מעצרו עד תום ההליכים.

תגיות:כוחות הביטחוןקוסראשומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה