חדשות בארץ

בעוד ארבעה חודשים: משרד הביטחון צפוי להשלים בניית המכשול נגד המנהרות

רוב המכשול הטכנולוגי שנועד לגלות מנהרות שחוצות לשטח ישראל הושלם. מדובר במכשול שזיהה בעבר מנהרות חמאס וג'יהאד. בהמשך, הוא יכלול חומה תת קרקעית וחומה עילית

  • ז' טבת התשע"ח
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

משרד הביטחון השלים את בניית רוב המכשול הטכנולוגי שנועד לגלות מנהרות שחוצות לשטח ישראל מרצועת עזה, כך פורסם הלילה בחדשות ערוץ 10. על פי הדיווח, בעוד ארבעה חודשים תושלם פריסתו באופן סופי. מדובר במכשול שכבר סייע בחשיפתן של מנהרות חמאס והג'יהאד בחודש האחרון. כמו כן, מדובר בהתקדמות שצפויה לסייע גם באיתור מנהרות נוספות. המכשול יכלול גם חומה תת קרקעית וחומה עילית שבנייתן תושלם בתחילת שנת 2019. על פי הדיווח, 90 אחוז מבניית המכשול כבר הסתיימה.

צה"ל כבר הודיע לפני כשבועיים על איתור והשמדת מנהרת טרור חדשה שנחפרה בין חאן יונס שברצועה לשטח חקלאי בישראל, לא רחוק מניר עוז. מדובר צה"ל נמסר אז כי "המנהרה אותרה באמצעות יכולת ייחודית משולבת טכנולוגיה, מודיעין ויכולת מבצעית. היא נוטרלה בשיטה חדשנית ולא איימה על ביטחונם של יישובי האזור בשום שלב".

לפני מספר חודשים התברר כי המכשול בין ישראל לרצועה כולל קיר בטון מזוין וברזל בעומק של עשרות מטרים שאליו יחוברו חיישנים. המטרה לזהות רעשים של חפירת מנהרות בבטן האדמה. משרד הביטחון החליט להקים גם גדר בגובה של שישה מטרים שלאורכה יותקנו מצלמות ועמדות בקרה. בצה"ל ציינו כי כל הרכיבים עברו סדרת בדיקות מקיפה שהעידו על תקינותם. ההערכה היא שקיר הבטון יקשה על החופרים להגיע לשטח ישראל.

תגיות:מנהרותעזהמשרד הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה