חדשות יהדות

הקרב על השבת: בגבעתיים לא יוכלו לפתוח מרכולים ביום הקדוש

בעיריית גבעתיים כבר תכננו להעביר את חוק העזר העירוני לפתיחת עסקים בשבת, אבל צו המחוזי טרפד את המהלך

  • ח' טבת התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

עיריית גבעתיים עמדה לאשר אתמול חוק עזר עירוני לפתיחת מרכולים בשבת, אולם בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט לעכב זאת. אתמול (שני) הוצא צו מניעה לישיבה על ידי נציגי הליכוד והבית היהודי, זאת בשיתוף "קואליציית שבת שוויון". המשמעות: גבעתיים תצטרך להמתין עוד קצת לפני פתיחת העסקים ביום המנוחה.

מוקדם יותר אתמול הודיע ראש עיריית גבעתיים כי הוא מתכוון לכנס ישיבה כדי לאשר את השינוי, מה שעורר לא מעט זעם בקרב הציבור החרדי וכן בקרב חלק מחברי הכנסת. קוניק ניסה להעביר את חוק העזר בעקבות חוק "קידום המרכולים" של שר הפנים אריה דרעי, שנועד להתנגד לחוקי עזר של עיריות ומועצות שרוצות לפתוח עסקים בשבת. בעיריית גבעתיים קבעו ישיבה דחופה, משום שהחוק החדש לא יחול על חוקים שנכנסו לתוקף לפני אישורו.

חוק המרכולים עבר בקריאה ראשונה בכנסת לפני כשבועיים, כש-59 חברי כנסת הצביעו בעדו ו-54 נגד. אם החוק יעבור בקריאה שניה ושלישית, עיריות ומועצות לא יוכלו לפתוח עסקים בשבת. בהצעת החוק, אותה הגיש השר דרעי (ש"ס) נכתב כי: "הסכמת שר הפנים לפתיחת וסגירת עסקים בימי מנוחה תינתן רק אם פתיחת העסקים נדרשת כדי לספק צרכים חיוניים".

בעקבות כך, ייתכן שההצבעה על חוק המרכולים, שהייתה אמורה להתקיים היום, תידחה. ראש עיריית גבעתיים רן קוניק כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי חובתו "לשמור על הסטטוס קוו ועל המצב הקיים כמות שהוא בשנים האחרונות".

תגיות:גבעתייםשבתמרכולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה