חדשות בריאות

איך הדגים של שבת יכולים לתרום לאינטליגנציה של הילדים שלכם?

מחקר חדש מצא כי ילדים שאוכלים דגים לפחות פעם בשבוע הם חכמים יותר מבני גילם שאינם אוכלים דגים – וגם ישנים טוב יותר

  • ח' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הילדים שלכם מדלגים על מנת החריימה או הגפילטע פיש בשבת? זה הזמן לנסות שוב לעודד אותם לטעום. מחקר חדש מצא שילדים האוכלים דגים לפחות פעם בשבוע גם נהנים בממוצע במנת משכל גבוהה יותר בארבע נקודות – וגם ישנים טוב בלילות.

מחקרים קודמים כבר מצאו קשר בין אומגה 3, חומצת השומן המצויה בסוגים רבים של דגים, ואינטליגנציה גבוהה יותר, כמו גם בין אומגה 3 ושינה טובה יותר. אבל המחקר החדש, שבוצע על ידי סטודנטיות בית מהספר לסיעוד של אוניברסיטת פנסילבניה, בדק הפעם את ההשפעה לא של צריכת תוספים אלא של אכילת דגים.

המחקר בוצע על 541 ילדים בגיל 9 עד 11 בסין. הילדים נדרשו לדווח כמה פעמים אכלו דגים בחודש האחרון, ואז עברו מבחן אינטליגנציה. לאחר מכן, ההורים התבקשו לדווח על איכות השינה של ילדיהם במהלך החודש האחרון, בשאלון שכלל מידע, בין השאר, על משך זמן ההירדמות ומספר היקיצות.

ניתוח הנתונים מצא כי ילדים שאכלו דגים מידי שבוע היו בממוצע בעלי מנת משכל גבוהה ב-4.8 נקודות בהשוואה לילדים שלא אכלו דגים בכלל או אכלו לעתים רחוקות. בנוסף, נמצא מתאם מובהק בין צריכת דגים ושינה טובה יותר. לראשונה, העלו החוקרים השערה כי הקשר בין אומגה 3 ואינטליגנציה עובר דרך השינה: בגלל שיפור השינה עולה גם האינטליגנציה של צורכי הדגים.

"הממצאים מתווספים לכמות מצטברת של עדויות על כך שצריכת דגים היא בעלת תועלות רבות לבריאות ויש לעודד אותה יותר", אומרים החוקרים. "צריך להוסיף דגים לתזונת הילדים בגיל צעיר לכל האפשר, ולא יאוחר יותר מגיל שנתיים". החוקרים מסבירים כי ילדים רבים מסרבים לאכול דגים בגלל הריח שלהם, אבל אם יתרגלו לדגים מגיל קטן, יש זיכוי טוב יותר שהם יאכלו דגים גם בהמשך.

כאמור, די בצריכת דגים פעם בשבוע – כפי שקורה ברוב הבתים שומרי המצוות – כדי ליהנות מהיתרונות של אכילת דגים. 

תגיות:דגיםבריאותשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה