חדשות בארץ

כלבת בעלייה של 400%. צעדי חירום הוכרזו, מה עושים?

בעקבות עלייה של 400% בכמות מקרי הכלבת בארץ, ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מזהיר כי ייתכן ויש עוד מקרים שלא נתגלו, ויש חשש גדול להתפשטות המחלה. לדברי יו"ר הארגון: בכל יום מתרחשים מפגשים בין בני אדם לחיות בר, ובאזורים נגועי הכלבת מפגשים אלו יכולים להיגמר באסון"

  • ח' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אמש (ב') התקיים דיון בועדת הכלכלה של הכנסת, בנוגע להתפרצות הכלבת החמורה ביותר של תולדות המדינה. יושב ראש הועדה, ח"כ איתן כבל, קבע כי מדובר כישלון טוטאלי של משרד החקלאות, מאחר ולא הפעיל צוות חירום שיטפל בהתפרצות.

בדבריו הזהיר ח"כ כבל: "אם לא תהיה התעשתות וטיפול במצב בצורה טובה יותר, זה יהיה סיפור של ועדת חקירה".

בתום הישיבה אמר היושב ראש, ח"כ איתן כבל, כי על משרד החקלאות לפעול מיידית להקמת צוות חירום ו"שולחן עגול" אליו יגיעו הגורמים שבאחריותם הטיפול בהתפרצות הכלבת.

בעקבות מקרי הכלבת הרבים שארעו לאחרונה בשטח המועצה האזורית גלבוע, הזהיר ראש המועצה, עובד נור מפני חשש לפגיעה בחיי אדם: "כולם אומרים שזו שעת חירום אבל אף אחד לא עושה מה שעושים בשעת חירום. אנחנו קורסים. כל מי שמעורב בפעילויות במועצה, פשוט הגיע לקצה היכולת. אין לנו מספיק כוח אדם ואנו זקוקים בדחיפות לגיבוי תקציבי".

לדברי נור יש להיזהר אף מחתולי רחוב שאינם מחוסנים: "כשתן תוקף אדם, כל אדם סביר הולך אחר כך להתחסן - זה מקרה דרמטי. לעומת זאת אני מאוד מוטרד כאשר חתול המתגורר בחצר הבית שורט תושב, כי אז המודעות פחותה, ומכאן החשש הגדול שהמחלה תתפרץ אצל אותו אדם שדינו נגזר", אמר.

על פי ד"ר אבי צרפתי, יושב ראש ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות, 61 מקרי כלבת התגלו בחודש דצמבר האחרון, כאשר מתוכם מדובר ב-13 מקרים עם תנים, 2 מקרים עם כלבים, ואחד עם עגל. לדבריו, יש כאן עלייה של 400%, ביחס ל- 4 מקרים שארעו בתקופה מקבילה אשתקד.

"החודש הותקפו גם גבר ואישה בשני אירועים שונים, באזור הגלבוע על ידי תנים נגועים והועברו לטיפול רפואי", אמר ד"ר צרפתי, "במקרים אלה התנים לא נתפסו, ולכן יש חשש שהם עדיין מסתובבים חופשי ומסכנים בעלי חיים ואנשים נוספים. חשוב לציין כי מלבד 16 המקרים שהתגלו, קיימת הערכה כי ישנם עוד עשרות מקרים שלא התגלו ומכאן החשש הגדול להמשך התפשטותה של המחלה".

עוד הוסיף ד"ר צרפתי: "המקרים האחרונים שהתגלו באזור הגלבוע, עמק המעיינות, עמק יזרעאל, מגידו ויקנעם מדאיגים ביותר, ומחייבים המשך ההערכות למיגור התפשטות הכלבת. יש להמשיך ולפעול גם ברמת הרשויות וגם ברמה האישית. בכל יום מתרחשים מפגשים בין בני אדם לחיות בר, ובאזורים נגועי הכלבת מפגשים אלו יכולים להיגמר באסון".

תגיות:כלבתאיתן כבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה