חדשות בארץ

רכבת מסעודיה לחיפה? קראתם נכון! הכירו את תכניתו החדשה של שר התחבורה

במסגרת ועידת התחזיות של 'כלכליסט' שנערכה השבוע בתל אביב, שר התחבורה ישראל כץ התבטא ואמר כי ישראל צריכה ליזום מהלכים לבנייה של ציר כלכלי עם מדינות ערב, על ידי מגעים עם מנהיגי המדינות הללו. "אני פועל לחיבור מסילות הברזל מסעודיה לחיפה, כי אם רבע מהמסחר של סעודיה יעבור כאן - הדבר יניב לישראל כ-250 מיליארד דולר בשנה", אמר כץ

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במסגרת ועידת התחזיות של 'כלכליסט' שהתקיימה השבוע בתל אביב, שר התחבורה ישראל כץ הציג חזון גדול למדי, שלטענתו כבר נמצא בחיתוליו - בדרך להגשמה.

לדברי כץ, ישראל צריכה לפתח תשתיות תחבורה יבשתיות שיכללו בתוכן חיבור עם מדינות ערב - ציר מיוחד של מסילת ברזל מסעודיה לחיפה. "מדובר בציר ההיסטורי של המסילה החג'אזית. נפגשתי כמה פעמים עם גורמי ממשל אמריקניים, ואני פועל כדי לקדם את זה", אמר כץ. 

לדבריו, כדי להוציא את התכנית מן הכוח אל הפועל - כל מה שצריך הוא 'לחבר בין קצוות'. "יש רכבת מריאד לירדן, ויש רכבת לנמל חיפה לגבול שם, למעבר שייח' חוסיין", אומר השר, "מה שחסר הוא מקשר של 200 ק"מ כדי לחבר בין הקצוות, ואז הפוטנציאל של סעודיה יגיע גם לפה".

ממשיך השר ומסביר כי מספיק שרבע מהמסחר של סעודיה יעבור פה - "וזה היקף פעילות של 250 מיליארד דולר בשנה", וכי "זה יהפוך את ישראל למרכז של תובלה בינלאומית". 

תגיות:רכבתחיפהסעודיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה