חדשות בארץ

מייאוש לתקווה: בוטל חלקית גל הפיטורים בחברת טבע בירושלים

תקווה חדשה לעובדים: גל הפיטורים הראשון באפריל יבוטל בחלקו, העובדים יישארו במפעל עד 2019. טבע אישרה: "מברכים על חזרתם לעבודה של כל העובדים בירושלים"

  • י"ג טבת התשע"ח
טבע, הר חוצבים בירושלים (צילום: פלאש 90)טבע, הר חוצבים בירושלים (צילום: פלאש 90)
אא

ועד עובדי טבע בירושלים הודיע היום כי הוחלט לבטל באופן חלקי את גל הפיטורים הראשון שהיה צפוי לחודש אפריל, זאת אחרי משא ומתן ממושך בין ועד העובדים "טבע טבליות", ההסתדרות והנהלת החברה. המשמעות היא פשוטה: העובדים במפעל יעבדו בו עד תחילת 2019. בטבע טענו כי הפיטורים יקוצצו ועדיין יפוטרו 180 עובדים בחודש אפריל, אך נראה כי הגזרה שריחפה מעל המפעל עומדת להשתנות בכל מקרה. 

"טבע מנהלת הליך היוועצות אינטנסיבי עם וועד העובדים וההסתדרויות, וקרובה לגיבוש הסכמות באשר למספר העובדים אשר יידרשו לסיים את עבודתם עוד ברבעון הראשון של שנת 2018, וכן לאופן סגירת האתר בסוף שנת 2019", נמסר מהחברה. "אנו מברכים על חזרתם לעבודה מחר של כל עובדי אתר הטבליות בירושלים. טבע מחויבת לניהול הליך הוגן ומכבד, וכן לסיוע בהכשרה ובאיתור הזדמנויות תעסוקתיות חלופיות לעובדים שמשרתם תתייתר".

על פי הדיווח בחדשות 2, יו"ר הועד איציק בן סימון אמר לעובדים: "לפני שבועיים וחצי יצאנו למאבק על הבית. היה קשה אבל דבקנו במטרה. התחלנו את המאבק עם גזרה של 320 מפוטרים בפעימה ראשונה ובשיטת הסלמי עד הסוף. אני שמח לומר שהצלחנו לבטל פעימה אחת ולהקטין לפחות בשליש את מספר המפוטרים הכללי. בפועל, הצלחנו לשמור על כמעט כל העובדים עד דצמבר 2019 למעט אלו הקרובים לפנסיה". בן סימון בישר על המתווה שהושג בתיווך יו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי ויו"ר האגף ששי שדה. לפי הדיווח, בשבוע שעבר התקיימו שיחות בין אנשי משרד הכלכלה בראשות השר אלי כהן להנהלה ושם דרשו שהפיטורים הראשוניים יידחו ובנוסף שהמפעל יועמד למכירה. הסיבה: במידה ויהיה קונה למפעל, חלק מהעובדים יועסקו וכך יינתן פתרון לגל הפיטורים.

שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר: "אני מברך על ההחלטה שלא לסגור את מפעל טבע טבליות בירושלים. זה הדבר הנכון כלכלית ומוסרית. אי אפשר לקבל מצב שבו סוגרים מפעל לאומי עם רווח של 27 אחוז ופוגעים במאות משפחות ישראליות בלי סיבה".

תגיות:פיטוריםטבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה