חדשות בעולם

אימאם מטקסס נשא דרשה אנטישמית וחזר בו: "אני נגד כל סוג של טרור". מי לא סולח ומדוע?

אימאם מטקסס שקרא לטבוח ביהודים חזר בו, אך 'הליגה המקומית נגד השמצות' לא מוכנה לקבל את 'התנצלותו'. מדוע? קראו בפנים

בעיגול: רא’אד סאלח אל רוסאן (צילום: shutterstock)בעיגול: רא’אד סאלח אל רוסאן (צילום: shutterstock)
אא

בתחילת החודש יצא האימאם רא'אד סאלח אל רוסאן מיוסטון במה שכינה 'דרשה נרגשת'. במהלך הדרשה, שנישאה יומיים לאחר שהנשיא דונאלד טראמפ הודיע על הכרת ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל - אמר האימאם כי "יום הדין לא יבוא עד שהמוסלמים יילחמו ביהודים ויהרגו אותם". את דרשתו האנטישמית תיבל אל-רוסאן בהסתה, בכך שאמר שהיהודים הם אלו שהרגו את הנביאים ואת 'שליחי האל'. הוא האשים את בריטניה בהבאת היהודים לפלסטין, והוסיף (כשכוונתו לנשיא טראמפ): 'אז אל תגיד לי שפלסטין היא מדינת העם היהודי. לא'. 

הסרטון שבו הוא משמיע את הדברים תורגם והופץ על ידי המכון למחקר התקשורת של המזרח התיכון (או MEMRI) אלא שנוכח הסרטון קיבל אל-רוסאן עשרות אלפי קריאות מה'ליגה נגד השמצה', שקראו לו לשוב מדבריו ולהתנצל. 

בעקבות הקריאות הגיב אל-רוסאן ואמר כי "אני מאשר באופן חד משמעי את כבודם, קדושתם וערכם של כל חיי בני האדם, כולל כמובן את אנשי הדת היהודית", אמר. "אני חייב גם לקבוע באופן חד משמעי כי אני מתנגד לחלוטין ונגעל מכל צורה של טרור, ומתנגד לכל מי שיבצע, יקשור קשר או יאיים באלימות כנגד אזרחים חפים מפשע. כאדם של אמונה ומנהיג דתי אני מתרשם שהדרשה שנתתי לאור הצהרתו של טראמפ בירושלים נתפשת כקריאה לדברים שאני מתעב", סיכם.

אלא שלמרות דבריו, האגף המקומי של הליגה נגד השמצות דחה את תגובתו ואמר כי "מההצהרה שפורסמה על ידי האימאם אל-רוסאן עולה שהוא אינו מבין את ההשלכות של דרשתו. אנחנו רוצים לראות את האימאם אל רוסאן מתנצל באופן חד משמעי בפני הקהילה היהודית על דרשתו הנלהבת, ואנו דורשים ממנו לנקוט פעולות עתידיות שיוכיחו כי הוא מבין מדוע הדרשה שלו הייתה הסתה לאלימות".

לדבריהם, אל רוסאן השתמש בהודעה של טראמפ כעילה לטבוח ביהודים ולקרוא למותם ולחורבן ישראל. "הקריאות לאלימות ולשנאה אינן מקובלות, ואין להם מקום במסגד או בבית פולחן כלשהו. הדרשה של האימאם הייתה הסתה לאלימות שנושאת בחובה שנאה גדולה ליהודים, שכמוה ראינו בעבר מאל קאעידה ומארגוני טרור אחרים".

תגיות:יהודיםמוסלמיםדרשההתנצלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה