חדשות בארץ

ביוזמת חברי הליכוד: אישור בניה חופשית ביהודה ושומרון

חברי המרכז הצביעו בעד הנוסח של תמיכת המפלגה בסיפוח יהודה, שומרון ובקעת הירדן: "זכותנו על הארץ מתחילה במערת המכפלה, בשילה, ירושלים ויו"ש"

  • י"ד טבת התשע"ח
בנייה בהתנחלות כפר אדומים (צילום: פלאש 90 / מרים אלסטר)בנייה בהתנחלות כפר אדומים (צילום: פלאש 90 / מרים אלסטר)
אא

חברי מרכז הליכוד הצביעו ברוב קולות בעד הנוסח המחייב של תמיכת המפלגה בסיפוח יהודה, שומרון ובקעת הירדן. ההצעה של חבר המרכז שבח שטרן זכתה לתמיכה של בכירי הליכוד, ועל פיה יפעלו חברי המפלגה לסיפוח יהודה ושומרון. המשמעות: אישור בניה חופשית והחלת חוק ישראל וריבונותה על מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון. האירוע התקיים באולם "אווניו" בקריית שדה התעופה ובו נכחו כל שרי הליכוד פרט לראש הממשלה.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, אמר: "מרכז הליכוד שמתואר בתקשורת כמי שדואג לנושאים פרסונליים מוכיח הערב שהערב הזה הוא ערב אידיאולוגי מאכפתיות לתושבי מדינת ישראל וביטחונם. הליכוד הוא זה שיחיל את הריבונות על יהודה ושומרון כי זכותנו על הארץ מתחילה במערת המכפלה, בשילה, ירושלים ויהודה ושומרון". שר התחבורה ישראל כץ: "זו התשובה לאבו מאזן, היוזמה של החלת הריבונות הישראלית על יישובי יהודה ושומרון. אני מאחל הצלחה למתקוממים באירן שנלחמים על חופש ודמוקרטיה". עוד הוסיף: "לפני 50 שנה שחררנו את נחלת אבותינו יהודה ושומרון, ירושלים רבתי, מערת המכפלה, קבר רחל והכותל המערבי. היום, לצערנו, כחצי מיליון אזרחי ישראל שממלאים אחר כל חובותיהם במיסים ובשירות בצבא, מופלים לרעה בבנייה ובביטחון האישי. הגיע זמן שהצבא לא יאשר בניית גן ילדים, כביש או עבודת התקנה של תאורה. הליכוד מאשר הצבעה היסטורית להחלת ריבונות הישראלית על יהודה ושומרון וירושלים רבתי. כי חלקי הארץ הללו הם חלק בלתי נפרד מארץ ישראל ויישארו כאלה לנצח נצחים". השר אופיר אקוניס: "בסיס קיום הליכוד הוא הזכות ההיסטורית על ארץ ישראל. אנחנו מפסיקים להתנצל ואומרים - הארץ הזאת היא הארץ שלנו. אנחנו לא מתקפלים, פשוט בונים בשומרון ויהודה, בגולן, בגליל ובנגב".

זאב אלקין סיכם: "כל יום כשאני חוזר הביתה ליישוב שלי בגוש עציון וחוצה את המחסום של צה"ל, אני הופך לאזרח סוג ב'. יש היום כחצי מיליון יהודים מעבר לקו הזה, הגיע הזמן להחיל את הריבונות על היישובים האלה". ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הגיב: "כשדיברו על הקפאה ביו"ש, אמרתי שאסור לוותר, חייבים ללכת עם המצפון הערכי היהודי והמוסרי שלנו, כל יהודי חייב לדעת שהוא יכול לגור היכן שהוא רוצה בשטחי המדינה".

 
 
 
 
תגיות:בניהיהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה