חדשות בעולם

טראמפ נגד הפלסטינים: "אנחנו לא מקבלים כבוד. מדוע שנמשיך לשלם להם?"

נשיא ארצות הברית תוקף את הרשות הפלסטינית בעקבות סירובה לנהל משא ומתן עם ישראל: "משלמים להם מאות מליונים. הם לא מעוניינים בשיחות שלום. הורדנו משולחן המו"מ את ירושלים, החלק הקשה בשיחות"

  • ט"ז טבת התשע"ח
טראמפ ואבו מאזן (צילום: פלאש 90)טראמפ ואבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם הלילה מספר ציוצים בחשבון הטוויטר שלו בהם הוא מאיים להפסיק את התמיכה האמריקאית ברשות הפלסטינית, זאת בעקבות הסירוב שלה לנהל משא ומתן עם ישראל. "אנחנו משלמים מאות מיליונים בשנה ולא מקבלים כבוד או הערכה", כתב טראמפ. "הפלסטינים כבר לא מעוניינים בשיחות שלום, מדוע שנמשיך עם התשלומים המאסיבים הללו בעתיד?". בהמשך תקף טראמפ את התנהלות הרשות הפלסטינית והתייחס גם להצהרה אותה נשא בנוגע לבירת ישראל. "הורדנו משולחן המשא ומתן את נושא ירושלים, החלק הכי קשה בשיחות", כתב. "תמורת זה - ישראל הייתה אמורה לשלם יותר, אך הפלסטינים אינם מעוניינים אפילו לקיים משא ומתן". בשנת 2016, למשל, תרמה ארצות הברית מעל 300 מיליון דולר לאונר"א - סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם למען פליטי פלסטין.

הציוצים הללו מגיעים בצל קריאת השגרירה האמריקנית באו"ם, ניקי היילי, לעצור את המימון לאונר"א. במכתב היא שיגרה איום לעבר הרשות בקריאה לשוב לשולחן הדיונים או שהמימון לסוכנות הסעד יופסק. דבריה מגיעים לאחר שהמתיחות בין וושינגטון ורמאללה גברה בעקבות ההכרזה של טראמפ. היילי אמרה כי "הנשיא אמר שהוא רוצה להפסיק את המימון עד שהפלסטינים יסכימו לחזור לשולחן הדיונים". כזכור, במהלך השבוע הצהיר טראמפ כי הוא מתכוון להפסיק את הסיוע לפקיסטן בשל תמיכתה בטרור. על כך כתב כי הפלסטינים מקבלים מיליארדי דולרים ממדינתו אך "לא נותנים דבר בחזרה". היילי הוסיפה כי: "אנחנו מנסים לקדם תהליך השלום, אך אם זה לא יקרה הנשיא לא ימשיך לממן את זה". היא הוסיפה ואמרה כי הצהרת טראמפ אינה משקפת על שינוי בעמדת האמריקנים בנוגע לסכסוך. "הפלסטינים צריכים להראות כעת לעולם שהם מעוניינים להגיע לשולחן הדיונים. נכון לעכשיו הם לא באים לשולחן אבל ממשיכים לבקש סיוע. אנחנו לא נעניק להם אותו".

הפלסטינים, כצפוי, לא ממש נשארו חייבים. דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, תקף: "אין כל לגיטימציה להחלטת טראמפ. לא נאפשר בשום אופן קבלת החלטות קריטיות בנוגע לעתיד האזור והעולם. ישראל דוחפת את האזור כולו לפי התהום".

תגיות:הרשות הפלסטיניתדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה