חדשות בארץ

"המשטרה תחזיק בגופות": כך תמנע ישראל הסתה בלוויות מחבלים

השר לביטחון פנים ושרת המשפטים הודיעו על כוונתם לתקן את החוק למאבק בטרור, כך שהמשטרה תחזיק בגופות מחבלים אם קיים "חשד להסתה בלוויה". בנוסף, תוכל להגביל את כמות המשתתפים ומקום הקבורה. ארדן: "הלוויות הופכות למפגני הסתה"

  • ט"ז טבת התשע"ח
בעיגול: השר לביטחון פנים גלעד ארדן (צילום ארכיון: פלאש 90)בעיגול: השר לביטחון פנים גלעד ארדן (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד, הודיעו היום (רביעי) על כוונה לתקן את החוק למאבק בטרור, באופן שבו המשטרה תוכל להחזיק בגופות מחבלים כדי למנוע הפרות סדר והסתה בהלוויות. השר ארדן מסר: "לוויות מחבלים הופכות למפגני הסתה ותמיכה בטרור שמגבירים את הסיכוי לפיגועים נוספים. לכן הובלתי מדיניות נוקשה כנגד קיומן של הלוויות שיש בהם הסתה כדי שהמחבל הארור לא יזכה לכבוד על מעשהו הנפשע". על פי תזכיר שהוגש, המשטרה תוכל להורות בצו על עיכוב מסירת גופת המחבל עד להבטחת מילוי התנאים אותם דרשה המשטרה ממארגני הלוויה. כמו כן, המשטרה תוכל להפעיל סמכותה במידה וקיים חשש ממשי כי בשל האירוע תתבצע פגיעה בחיי אדם, להסתה לטרור או לביצוע מעשה טרור, לרבות בשל ההסתה בהלוויה. עוד נכתב בתזכיר: "מדינת ישראל מחויבת להבטחת ביטחונם ושלומם של אזרחיה, ובכלל זה לפעול לסיכול איומי הטרור כל זאת תוך שמירה על איזון בין עוצמת הכלים הנדרשים להתמודדות אפקטיבית עם הסיכונים האמורים לבין מחויבות המדינה לשמירה על ערכי הדמוקרטיה וזכויות אדם".

ארדן ושקד יציבו רשימת תנאים שבהם המשטרה רשאית לקבוע את קיום הלוויה. כך למשל, יוגבל מספר המשתתפים, זהותם, זהות אדם שעשוי לסכן את שלום הציבור בעצם השתתפותו, מסלול הלוויה, שעת הלוויה וקביעת רשימה של חפצים שנשיאתם במהלך האירוע אסורה. כמו כן, במקרים חריגים תוכל המשטרה לקבוע את מקום הקבורה. עוד נכתב, כי המשטרה תהיה רשאית להורות על הפקדת ערבות כספית כדי להבטיח שהתנאים שהציבה לקראת הלוויה יתקיימו. הדבר יתרחש באחד משני מצבים: כאשר קיים חשש לפגיעה בשלום הציבור וביטחונו, או כאשר קיים חשש לגילוי הזדהות עם ארגון הטרור או הסתה לטרור.

ארדן מסר: "לצערי בג״צ קבע שאין סמכות למשטר להחזיק בגופת המחבל עד למילוי תנאיה ועלינו לעשות הכל כדי שהחוק יאושר במהירות וסמכות המשטרה למנוע הסתה תוחזר". שקד הסבירה: "מדינת ישראל מחויבת לפני כל דבר אחר לשמור על ביטחון תושביה. כדי להעניק סמכות מפורשת בחוק ולאפשר לכוחות הביטחון להתנהל לפי שיקול דעתם המקצועית, אנו פועלים לפתרון בשתי דרכים: האחת היא בקשה שהוגשה בימים האחרונים לדיון נוסף בבג"ץ שאסר החזקת גופות לצורך מו"מ. השנייה היא תזכיר חוק זה שיאפשר עיכוב מסירת גופות עד שיובטח שלום הציבור ותימנע הסתה שמובילה לאלימות".

תגיות:גופותמחבליםגלעד ארדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה