חדשות יהדות

שר החקלאות מפתיע: "הגשם ירד רק בזכות התפילות". ואיך הגיב יאיר לפיד?

שר החקלאות אורי אריאל התבטא היום (ד') ואמר כי גשמי הברכה שירדו בימים האחרונים הם בזכות "האחדות של עם ישראל בתפילה". ואיך הגיב ח"כ יאיר לפיד? קראו בפנים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שר החקלאות אורי אריאל התבטא היום (ד') ואמר כי גשמי הברכה שירדו בימים האחרונים הם בזכות "האחדות של עם ישראל בתפילה", שנקבעה ליום חמישי שעבר. "אף אחד לא באמת יודע למה זה והקדוש ברוך הוא לא עובד אצלנו - אני אני מאמין שכמות הגשמים המרשימה הזו איננה מקרית. זה בזכות התפילות של כולנו בכותל, בבית הכנסת או בכל מקום אחר - בפה או בלב, עם כיפה או בלי כיפה".

כזכור, בשבוע שעבר השמענו באתר את קולם של הקיבוצניקים שביקשו מעם ישראל להרבות בתפילות, מחשש לבצורת. כתוצאה מהמצב הקשה ששרר אז בארץ מבחינה זו, הכריז השר אריאל על עצרת תפילה מיוחדת בכותל המערבי, שבה השתתפו עשרות רבנים וחקלאים מכל גווני הקשת הישראלית. 

אולם הצעד יוצא הדופן מצדו עלה לו גם בלא מעט ביקורת שהטיחו לעומתו פוליטיקאים כדוגמת יאיר לפיד, שהאשים אותו בכך שהוא 'פונה לשמים וסומך על הנס, במקום לעשות את תפקידו'. "מול הרס החקלאות, הדבר היחיד שהממשלה יודעת לעשות זה ששר החקלאות יארגן תפילה בכותל נגד עצירת הגשמים", תקף ח"כ לפיד. 

בתגובה אומר היום השר אריאל: "אין לי ביקורת על המלעיגים. אני רק מצטער שהם לא מבינים ולא למדו מספיק יהדות. זו שנת בצורת חמישית ואני מקווה שלא יהיה עוד צורך בתפילות נוספות, והזעקה לשמים לא באה במקום הסיוע הגשמי לחקלאים אלא בנוסף אליו.  הורדנו את מחיר המים השפירים בכ-20%, פעלנו להשקיע בגידולים חוסכי מים ואנחנו מעודדים לעבור לשימוש יעיל במים", סיכם השר והוסיף: "אני תמיד אומר שלא סומכים על הנס".

תגיות:גשםנסתפילותשר החקלאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה