חדשות בארץ

חוק עונש המוות למחבלים אושר בקריאה טרומית. מי בעד ומי נגד?

אחרי דיון סוער במליאת הכנסת, הצעת חוק עונש מוות למחבלים אושרה היום (ד') בקריאה טרומית - כאשר 52 חברי כנסת תומכים בהצעה, ואילו 49 מתנגדים לה. "זהו יום חשוב להרתעה הישראלית ולמלחמה בטרור. כל מחבל נוסף שנמצא בכלא הישראלי נותן תמריץ נוסף למחבל הבא"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחרי דיון סוער במליאת הכנסת, הצעת חוק עונש מוות למחבלים אושרה היום (ד') בקריאה טרומית - כאשר 52 חברי כנסת תומכים בהצעה, ואילו 49 מתנגדים לה. חברי הכנסת שמשתייכים לסיעת 'יהדות התורה' נמנעו מההצבעה ולא השתתפו בה מטעמים הלכתיים. "הסוגיה של עונש מוות למחבלים היא כבדת משקל ובעלת השלכות משמעותיות ודרמטיות", כך התבטא ח"כ משה גפני, כהסבר להימנעות. "אנו נתייעץ עם גדולי התורה בסוגיה, וללא הכרעתם הברורה בנושא - לא נצביע על החוק הזה", סיכם. 

ח"כ בני בגין מהליכוד, אף הוא נמנע מלהצביע בשלב זה. 

כזכור, בראש היוזמה עומד ח"כ רוברט אילטוב מ'ישראל ביתנו' ומי שדואג לקידומו הוא שר הביטחון אביגדור ליברמן - שלפני כשלושה חודשים אמר כי "במציאות שעמה מתמודדת ישראל - עונש מוות למחבלים הוא הכרח הרתעתי". 

למרות שעבר בקריאה טרומית, החוק ימתין במשך חודש וחצי ולא יקודם עד להצעת חוק ממשלתית, שתגיע רק לאחר הדיון בקבינט. כעת מעריכה הקואליציה כי דווקא שם עשוי החוק להיתקל בחומה בצורה של רוב שיהיה נגד החוק. על כך התבטא השר ליברמן ואמר כי "קשה לי להבין שמצד אחד נותנים חוות דעת שהריסת בתים מרתיעה, אבל עונש מוות הוא לא. כנראה שזה חלק מהקיפאון שאנחנו נלחמים בו כמה וכמה שנים. 

"זהו יום חשוב להרתעה הישראלית ולמלחמה בטרור. כל מחבל נוסף שנמצא בכלא הישראלי נותן תמריץ נוסף למחבל הבא. האם מדינת ישראל יכולה להרשות לעצמה כזה דבר?", שאל. לדבריו הצטרף גם יוזם החוק ח"כ אילטוב שאמר כי "הצדק ההיסטורי והמוסרי נעשה היום. עבור המשפחות השכולות שנכחו היום במליאה - אין שום שמחה ושום נחמה ביום שכזה, אבל אני שמח שאת הדבר המינימלי ואת החוב המוסרי שהיה לנו כלפיהם וכלפי כל אזרחי מדינת ישראל הצלחנו למלא היום".

תגיות:חוקעונש מוותמחבליםבעדנגד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה