חדשות בארץ

מוקדי חירום וסוללות חול: כך נערכת המדינה לסערה בסוף השבוע

כוחות ההצלה והרשויות המקומיות הודיעו על היערכות מיוחדת. בתל אביב מונעים הצפה, בחיפה מכינים מרכז קליטה לתושבים שבתיהם יוצפו, המשטרה תחסום כבישים, וכיצד נערכים ברכבת? מדריך

  • י"ז טבת התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

כוחות ההצלה, משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות ויחידות החירום ערוכות לקראת הסערה החורפית שצפויה להגיע במהלך היום (חמישי) לרוב שטחי ישראל. כל היחידות הודיעו כי הן ערוכות לקראת מניעת נזקים שייגרמו לתושבים ולמבנים. כחלק מההיערכות, קראו הרשויות המקומיות לתושבים להיערך בהתאם באמצעות גיזום ענפים הסמוכים לחשמל בגינות, חיזוק דודי שמש וסככות, וכן המלצה להתרחק מעמודים או עצים שעשויים ליפול כתוצאה מסופות ורוחות.

בעיריית חיפה הכינו "מוקד חירום" של שירותי הרווחה שיכלול צוותים מתוגברים שייתנו סיוע לאוכלוסיות הקשישים ולאנשים בעלי נכויות. כמו כן, הבטיחו בעירייה לפתוח מרכז קליטה אליהם יועברו תושבים שבתיהם יוצפו. בעיריית תל אביב כבר נערכו לאפשרות של סופות. העירייה הודיעה כי בנתה סוללות חול למניעת הצפה של גלים בחופי העיר. כמו כן, נבדקו מערכות הביוב והוצבו מכליות לשאיבת מי גשמים במקומות המועדים להצפה. מערך צוותי הכוננות בעיר תוגבר, ובוצעו עבודות לניקוי נחל איילון. בטבריה הודיעו כי "מרתון טבריה" שהיה אמור להתקיים מחר (שישי) בוטל, והוא יידחה ליום ראשון שבו אמורה להירשם עליה בטמפרטורות.

גם המשטרה הודיעה על היערכות מוגברת לקראת סוף השבוע הסוער. מוקד אגף התנועה יפרסם הודעות לתקשורת על חסימות כבישים בעקבות גשמים ושם ציינו כי על הציבור להיות קשוב לאמצעי התקשורת. כמו כן, צירים ראשיים ייחסמו בשל חשש להצפות. ברכבת ישראל נערכו גזמו עצים סמוכים למסילות הרכבת על מנת למנוע מצב של קריסה על הפסים. כמו כן, נוקו תעלות ניקוז והוגברו סיורים של צוותי המסילה. ברכבת הצטיידו מבעוד מועד במלח ממיס שלג וכלי עבודה מתאימים על מנת למנוע חסימה. כמו כן, יוצבו "פטריות חימום" לנוסעים. בהנהלת החרמון רכשו 70 טון מלח לפיזור על הכבישים, זאת על מנת למנוע מרכבים להחליק. האתר נפתח למבקרים ושם מצפים לכמות שלג משמעותית.

במשרד הבריאות המליצו לחמם את הבית לטמפרטורה קבועה של 24 מעלות, לדאוג ללחות בחדרים, לאטימה נאותה של פתחי הבית וכן לבדוק את בטיחות התנורים בדירות ולהיערך בהתאם לתחזיות מזג האוויר.

תגיות:חורףסערהמזג אוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה