חדשות בארץ

בלי טילים: חיל האוויר תקף הלילה תשתית טרור בעזה

בתגובה לירי הרקטות לעבר יישובי המועצה האזורית אשכול, מטוסי קרב תקפו ברצועה. דובר צה"ל לא הסביר מה הייתה מטרת התקיפה, הערכה: היעד היה מנהרת טרור

  • י"ז טבת התשע"ח
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

"צה"ל ימשיך וינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו מעל ומתחת לקרקע לסיכול ניסיונות פגיעה בתושבי מדינת ישראל. אנו ערוכים ומוכנים למגוון תרחישים ונפעל מול כל ניסיון להפר את הריבונות הישראלית". כך הגיב הלילה דובר צה"ל, זאת בעקבות תקיפה של חיל האוויר הלילה (חמישי) ברצועת עזה. התקיפה באמצעות מטוסי קרב הגיעה על מנת להפיל תשתית טרור ברצועה, זאת כתגובה לרקטה שנורטה משטחה לעבר יישובי המועצה האזורית אשכול. הרקטה נחתה בשטח פתוח ללא נפגעים, אך בצה"ל החליטו להגיב באופן מיידי למתקפה. כזכור, מוקדם יותר טענו הפלסטינים כי שתי רקטות נורו לעבר ישראל. בצה"ל לא הגיבו לדברים שפורסמו, אך ציינו כי כלל לא אותרו שרידי רקטות בשטח המדינה. הפלסטינים נכשלו בשיגור נוסף שנחת בתוך גזרת חאן יונס. בסך הכל נורו בחודש האחרון מעל 20 רקטות לעבר שטח ישראל, ארבעה מהם בשטחי מגוריםבהודעת דובר צה"ל, כאמור, לא נמסר הפעם מה הייתה מטרת התקיפה. יחד עם זאת, על פי ההערכות, מדובר במנהרת טרור. 

כזכור, רק ביום ראשון האחרון תקף חיל האוויר באמצעות מטוסי קרב עמדת תצפית השייכת לחמאס בדרום רצועת עזה. דובר צה"ל מסר אז כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי שבוצע יום קודם לעבר שטח המועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. "הירי החמור ביום שישי הוכיח שוב שאיראן, באמצעות ארגוני טרור סוררים וקיצונים פועלת לדרדור המצב האזורי, משחקת בחייהם של תושבי עזה ועשויה להוביל את הרצועה להסלמה לאחר שנות שקט ביטחוני", נמסר צה"ל. "על חמאס מוטלת האחריות המלאה למצב והשלכותיו". בזמן אחד השיגורים, נערך בכפר עזה ציון ליום הולדתו של אורון שאול, החייל שחמאס מחזיק בגופתו בעזה. באירוע נכחו יו"ר העבודה אבי גבאי וכן חבר הכנסת איוב קרא. גבאי תקף בעקבות הירי וטען כי ישראל איבדה את כוח ההרתעה.

תגיות:עזהחיל האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה