חדשות בארץ

לקראת פסח: רכבת מהירה לירושלים ב-28 דקות בלבד

קו הרכבת המהירה מת"א לירושלים יחל לפעול בסוף חודש מרץ, לקראת חג הפסח, כך הודיע היום (ג') שר התחבורה, ישראל כץ. על פי התכנית, בתחילה הרכבת תפעל במתכונת של 2 רכבות בשעה, כאשר זמן ההגעה ליעד נאמד ב-28 דקות בלבד

  • כ"ב טבת התשע"ח
קו הרכבת החדש מת"א לירושלים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)קו הרכבת החדש מת"א לירושלים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

קו הרכבת המהירה מת"א לירושלים יחל לפעול בסוף חודש מרץ, לקראת חג הפסח, כך הודיע היום (ג') שר התחבורה, ישראל כץ.

בתוך 28 דקות בלבד יוכלו הנוסעים בקו הרכבת החדש להגיע אל עיר הבירה, ועל פי דברי השר כץ: "בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים".

בהתאם לתכנית של שר התחבורה, פעילות הרכבת תחל מתאריך 30 למרץ. בתור התחלה תופעל מסילה אחת מתחנת בנייני האומה בירושלים לעבר תחנת ההגנה בת"א.  הרכבת צפויה לפעול במהירות 160 קמ"ש, כאשר בכל שעה יפעלו 2 רכבות בכל כיוון.

לאחר מכן, בשלב ב' של הפעלת הקו יופעלו, על פי תכניתו של השר, 3 רכבות בשעה, ובהמשך יפעלו 6 רכבות בשעה. בשבוע הבא עתיד השר כץ לערוך נסיעת מבחן בקטר החשמלי של הרכבת: "הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים ומתחברים להיסטוריה", אמר השר כץ.

בתחנת הרכבת הנבנית בעיר הבירה יכללו גם 2 תחנות של הרכבת קלה, חניון 'חנה וסע' ובו מעל 1,200 מקומות חנייה ותחנות מוניות. המבנה התחתון של התחנה מצוי בעומק של מעל 80 מ' מתחת לפני השטח. גודלה של התחנה 70 אלף מ"ר, ומערך הבטיחות של התחנה חושב בהתאם לאמות מידה מחמירות, ויש בו כדי לתת מענה ל- 4,000 נוסעים שישהו בתחנה באותה עת.

הקו המהיר של הרכבת לירושלים בעל מסילה כפולה שאורכה 56 ק"מ, העוברת דרך נמל התעופה בן גוריון, מודיעין, שער הגיא וירושלים. על פי התכנון, הרכבת צפויה לבצע בשנה הראשונה לפעילותה כ-4 מיליון נסיעות, ועלותה נאמדת בשבעה מיליארד ש"ח.

תגיות:רכבתירושליםתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה