חדשות בארץ

בעקבות הפיגוע: ליברמן מציע להסדיר את מעמדה של חוות גלעד

בצל הפיגוע שגבה את חייו של הרב רזיאל שבח, שר הביטחון הניח על שולחן הממשלה הצעת מחליטים, בבקשה להסדיר את המאחז כיישוב. אלמנתו פרצה בבכי: "נקווה לראות נחמה כלשהי בבניה ובתקומה"

  • כ"ח טבת התשע"ח
חוות גלעד (צילום: פלאש 90)חוות גלעד (צילום: פלאש 90)
אא

חמישה ימים לאחר רצח הרב רזיאל שבח בחוות גלעד, הניח שר הביטחון אביגדור ליברמן על שולחן מזכירות הממשלה הצעת מחליטים להסדרת המאחז כישוב מן המניין. ההצעה קובעת כי "יש לקדם הקמת ישוב חדש על קרקע בבעלות ישראלית באזור השומרון. הישוב יפעל במסגרת המוניציפלית של המועצה האזורית שומרון, יקבל סמל יישוב עצמאי, ויקלוט בין היתר תושבים שמתגוררים כיום על אדמות פרטיות באזור". אם זה יקרה, חוות גלעד תהיה היישוב ה-33 של המועצה האזורית שומרון.

ההצעה מסמיכה את שר הביטחון להטיל על הגורמים הרלוונטיים לבצע את עבודת המטה הנדרשת לשם בחינת ההיבטים המשפטיים הנוגעים להקמת יישוב הקבע, איתור מיקום מדויק להקמתו, בחינת כלל ההיבטים התכנוניים, התשתיתיים והסביבתיים וקידום תכנית המתאר של הישוב במוסדות התכנון המוסמכים. במשרד הביטחון מתכוונים לברור את חלקי הקרקע משום שלא לכולם מעמד של קרקעות פרטיות בבעלות יהודית.

שר הביטחון ליברמן אמר: "מפעל ההתיישבות היה מאז ומתמיד מרכיב חשוב בתפיסת הביטחון הכוללת של התנועה הציונית, עוד מימי חומה ומגדל. גם היום, להתיישבות היהודית יש תרומה עצומה לשמירה על גבולות הארץ ועל חבלי מולדת. אני מקווה שכל הגורמים הרלוונטיים יירתמו בהקדם לקידום המהלך". אלמנתו של הרבח שבח, יעל שבח, פרצה בבכי כששמעה על ההחלטה. "שמענו ממש ברגעים אלה שההחלטה קודמה ושמתחילים לזוז דברים. רצינו להביע את הערכתנו, לחזק את ידי הממשלה ואת ידיו של אביגדור ליברמן שר הביטחון, שימשיך בדרך הזו, שיקדם את זה עד הסוף, שנוכל לראות את התוצאות ונוכל לראות נחמה כלשהי בבנייה ובתקומה", אמרה. "זה פשוט עניין של החלטה ושל קידום. אנחנו מצפים שזה יקרה בהקדם האפשרי". ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, אמר: "אין תשובה ציונית הולמת יותר אל מול המרצחים הללו, מלהכיר בחוות גלעד ולייצר בניה אל מול הניסיון של האויב לגרשנו מארצנו. החלטת ליברמן מנהיגותית מהמעלה הראשונה. הצעד הציוני הנכון והראוי לממשלה לאומית בישראל מול רצח שפל".

כזכור, הרב שבח נרצח ביום רביעי האחרון מירי מחבל בכניסה לחוות גלעד והותיר אחריו אשה וששה ילדים. שבח עבד כמוהל, התנדב ככונן במד"א ולימד תורה. אחרי שנפגע בצווארו הוא פונה לבית חולים מאיר בכפר סבא ושם נקבע מותו. מאז הרצח צה"ל כיתר את שכם, אך טרם לכד את המחבלים.

תגיות:אביגדור ליברמןחוות גלעדהרב רזיאל שבח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה