חדשות בריאות

הידיים מגרדות? 4 עצות מועילות למניעת עור יבש בחורף

החורף הגיע, ואיתו מגיעה התופעה המוכרת: יובש בעור המלווה בתחושת קילופים, גירוד וסדקים. מה מקור התופעה, ואיך אפשר להתגבר על אי הנוחות? 4 עצות מעשיות ומועילות

  • כ"ח טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

החורף הגיע, ואיתו התופעה המוכרת: יובש בעור המלווה בתחושת קילופים, גירוד וסדקים ובאופן כללי תחושת אי נוחות. התופעה מתבטאת בדרך כלל באזור כפות הרגליים, זרועות, אך יכולה להופיע גם באזור הפנים ובשאר חלקי הגוף.

סיבות שונות יכולות לגרום ליובש, ביניהן: הזדקנות העור, מגע עם חומרי ניקיון, אסתמה של העור, סוכרת כמו כן, יובש נוצר מגורמים אקלימיים כגון שמש, קור ורוח. גם איבוד חומצות שומן שחיוניות לגמישות העור, והלחות שמתאדה משכבת העור החיצונית עלולים לגרום לסדקים ויובש.

לפניכם טיפים יעילים לטיפול ומניעת עור יבש בחורף:

1. יש להמעיט בשטיפות – חשוב להימנע משטיפות מרובות, בעיקר עם סבון. אם כבר, להשתמש בסבונים דרגת חומציות pH 5.5 הדומה לזו של העור, ואינה גורמת ליובש ולגירודים. העדיפות היא לסבון היפו-אלרגני או סבון שיש בו לחות. חשוב ביותר להתקלח במים פושרים משום שמים רותחים רק יגבירו את היובש.

2. יש להימנע מחימום יתר – להימנע מחימום יתר של סביבת הבית או העבודה. ניתן להשתמש במכשירי אדים על מנת להוסיף לחות לאוויר, או לחילופין להניח מים ליד החימום, ובמים האלו להוסיף כמה טיפות שמן אקליפטוס, גרניום, או לבנדר שיסייעו בטיפול ביובש ויחטאו ויחדשו את התאים.

3. הענקת לחות לעור באמצעות שמניםמומלץ להשתמש בקרם לחות באופן יומיומי בחורף.

4. יש לנקות את העור ולדאוג להזנתו בחורף – מומלץ ביותר להשתמש בסבון ניקוי ייחודי ועדין לעור הפנים על מנת למנוע את התייבשותו. חשוב להקפיד על שימוש יומיומי בתכשירים המכילים קולגן וויטמין E. יש לציין כי בחורף העדיפות היא להשתמש בקרם שבו מרקם שומני יותר משום שבחורף היובש שבאוויר מגביר את היובש בעור יותר מאשר בקיץ.

תגיות:ידייםגירודיובש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה