חדשות בארץ

סכנה: היכן ייחנך מרכז מיסיונרי גדול בארץ, ומי ימנע את החורבן?

באשדוד מתקיימת פעילות מיסיונרית המחלקת סלי מזון לנזקקים וחלשים, וכעת עומדת בפני שדרוג פעילותה ההרסנית באמצעות חניכת מרכז שמד גדול באזור. ארגון יד לאחים: אי מתן האישור יכול למנוע את פתיחת המקום, וכך להציל יהודים רבים מרדת שחת"

  • ב' שבט התשע"ח
אשדוד (צילום: פלאש 90)אשדוד (צילום: פלאש 90)
אא

ארגון 'יד לאחים' מתריע מזה זמן רב מפני פעילות מיסיונרית-נוצרית ענפה שמתרחשת באשדוד, בפרט כלפי ציבור העולים החדשים, ופועל נגדה בתקיפות.

מדובר בקהילה המיסיונרית הנקראת 'בית הלל'. זהו שם מטעה המחביא את כוונותיה האמתיות, ואנשיה קיימו  את פעילותיהם באחד המבנים ששכרו ברח' האורגים בעיר.

אופן פעילותם של המיסיונרים במקום כמו אלו הנהוגים בכנסיות המיסיונריות: מחלקים סלי מזון שמהווין פיתוי לנזקקים וחלשים על מנת להביאם אל המתחם המיסיונרי. כאשר מגיעים הנזקקים למקום לפניהם פרושים מגוון פעילויות חברתיות ודתיות שעם הזמן חלקם הופכים לבאי הכנסייה המיסיונרית, ורח"ל גם מוטבלים לנצרות.

הפעילות המיסיונרית הינה רחבת היקף באשדוד. לארגון 'יד לאחים' נודע כי בחודשים האחרונים קיבלו המיסיונרים תקציב עתק מתורמים נוצריים בחו"ל, ואיתו רכשו בניין גדול ממדים, בעל מאות מטרים רבועים, שבעקבותיו יש בכוונתם לשלש את הפעילות המיסיונרית בעיר. על פי התכנון המיסיונרי, כבר בחודשים הקרובים הבניין אמור להיחנך.

לדברי 'יד לאחים', בשל האיכלוס הגבוה של עולים חדשים, העיר הפכה למקום אידיאלי למיסיונרים, והפכה לאחד מוקדי המיסיון הפעילים ביותר מכל מיקומי הפעילות המיסיונרית בישראל, ומיסיונרים רבים מרכזים באשדוד את פעילותם הזדונית.

על מנת להיאבק הקמת המרכז המיסיונרי, ורצון למנוע את הקמתו, אנשי יד לאחים נמצאים בקשר עם היהודים המשתתפים בפעילות המיסיונרית, וכאלטרנטיבה למיסיון מארגנים להם חלוקת מוצרי אוכל ומוצרים שונים וערבי תרבות יהודיים. אולם בינתיים ניצב ברקע האיום של הבניין החדש, המאיים מפני השתדרגות משמעותית של הפעילות המיסיונרית בעיר אשדוד.

בעקבות כך, מיהר 'יד לאחים' להתריע את רבני ועסקני העיר מהסכנה המתפתחת. רבה של אשדוד, הרב יוסף שיינין, כינס במהירות ישיבת חירום דחופה בה כינס באישון לילה את כל חברי מועצת העיר, ודנו בדרכי פעולה שונות.

בעבר נשלח מכתב למהנדס העיר המבשר על שינוי ייעודו של המבנה מתעשייתי למבנה ציבורי ע"י המיסיונרים. לדברי הרב ליפשיץ, מראשי 'יד לאחים': "תהליך כזה צריך לעבור קודם לכן אישור של ועדות התכנון העירוניות, ולכן הדבר תלוי אכן בעסקנים ובחברי המועצה המקומיים. אי מתן האישור יכול לבלום לחלוטין, ולמנוע את פתיחת המקום, וכך להציל יהודים רבים מרדת שחת". 

תגיות:מיסיונריםאשדוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה