חדשות בעולם

דוח חדש מוכיח: עליה של 78 אחוז בתקריות נגד יהודים בבריטניה

לקראת יום השואה הבינלאומי, הוצג בכנסת דוח האנטישמיות לשנת 2017. הנתונים: יותר מקרי אנטישמיות (מלבד בצרפת), אבל העוצמה גברה. שר התפוצות: "אנטישמיות היא הדלק המסוכן שמבעיר את אויבנו"

  • ה' שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

לקראת יום השואה הבינלאומי שיחול בסוף השבוע, הנציג היום (ראשון) שר התפוצות נפלתי בנט את ממצאי דוח האנטישמיות לשנת 2017, וכן את הפעילות שביצע משרדו בנושא. על פי נתוני הדוחף ישנה עלייה משמעותית במספר מקרי גלויי האנטישמיות בעולם, וכן בעוצמת התקריות.

על פי הדוח, מאז שנת 1984 בה החל להתבצע רישום בנושא, 2017 היא השנה בה בוצעו מספר התקריות האנטישמיות הגבוה ביותר בבריטניה. מדובר בעליה של 78 אחוז במספר התקריות הפיזיות נגד יהודים ועלייה של 30 אחוז במספר התקריות בסך הכל. בצרפת, למשל, חלה ירידה במספר המקרים אך חלה עלייה בעוצמה שלהם – הצתה של חנויות כשרות, תקיפת ילדה על ידי מהגר מוסלמי ורצח שרה חלימי הם חלק מהמקרים . עוד על פי הדוח כ-30 אחוז מהמעשים הגזעניים עליהם דווח למשטרה נעשו נגד יהודים, למרות שהם מהווים כאחוז בודד מאוכלוסיית המדינה.

הדוח מציג גם את השינויים בדעות האנטישמיות בשל הגעת מהגרים מוסלמים לאירופה בשנים האחרונות. כ-50 אחוז מהפליטים באירופה מחזיקים בדעות אנטישמיות מה שהוביל לשריפת דגלי ישראל ברחבי אירופה. עוד נכתב, כי בשל עליית הימין הקיצוני בגרמניה, והניסיון לשכתוב אירועי השואה והפחתת אחריות העם הגרמני, חלה עלייה במספר התקריות האנטישמיות במדינה. הדוח מציין כי משבר הפליטים גרם לעליית הימין הקיצוני במדינה. עוד נכתב, כי הימין הקיצוני מרים את ראשו בארצות הברית. הוא נותן כדוגמא את צעדת הימין בשארלוטסוויל. עליית השנאה בקרב תנועות השמאל הרדיקלי בארצות הברית, על פי מחברי הדוח, הובילו לכך שסטודנטים יהודים חשו לא בטוחים או חופשיים לבטא את הדעות הפרו ישראליות שלהם. הדוח מביא גם את פעילות ארגוני האו"ם כאונסק"ו שפועלים לטענת המחברים ב"סטנדרט כפול" שמגמד את הקשר של העם היהודי לארצו.

"אנטישמיות היא הדלק המסוכן שמבעיר את אויבנו מאז ומתמיד", אמר בנט לאחר הצגת הנתונים. "עלינו לוודא שכל יהודי בכל מקום בעולם יכול לחיות את חייו בבטחה ובגאווה. גם בשנת 2017 ראינו נוכחות אנטישמית משמעותית ברחובות וברשת האינטרנט בעקבות שינויים במאזני הכוחות בקרב ממשלות ברחבי העולם, משבר פליטים באירופה ועליית השיח האנטישמי ברשתות החברתיות. עלינו לפעול בכל הדרכים שבידינו על מנת להיאבק באנטישמיות המודרנית כדי להבטיח את ביטחונו של העם היהודי, בישראל ובתפוצות".

מנכ"ל משרד התפוצות, דביר כהנא: "השנה אימצו את הגדרת האנטישמיות של הברית הבינלאומית לזכר השואה חמש מדינות נוספות, מלבד ישראל, דבר שמסייע בחקיקה, קביעת סטנדרטים ואכיפה של מקרים אנטישמים במדינות אלו. אנו קוראים לממשלות העולם לפעול על מנת להילחם באנטישמיות בנחרצות ולאשרר את הגדרת האנטישמיות במדינותיהם".

תגיות:בריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה