חדשות בעולם

"אין אפשרות לקבורה מהירה". הסיפור שמטלטל את יהודי צפון לונדון

החוקרת למקרי מוות באזור סטמפורד היל, אינה מאפשרת קבורת יהודים שלאחר המוות ובני המשפחה נאלצים "להמתין בתור לגופות". "רכשתי קבר בירושלים, אוודא שלא אהיה כאן לפני המוות", אמרה תושבת המקום

  • ו' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הסיפור הזה מטלטל בימים האחרונים את יהודי לונדון: מרי הסל, חוקרת מקרי המוות בצפון לונדון, הודיעה כי היא "מסרבת להעניק ליהודים במדינה אפשרות לקבורה מהירה". הדבר מה הוביל אותם לקרוא להדחה מתפקידה וכן לתלונה שהגישה חברה קדישא "עדת ישראל" תלונה נגד החוקרת.

הסיפור החל כשלאחרונה התברר ליהודים (וגם למוסלמים באזור) כי בני משפחותיהם לא יוכלו לבוא לידי קבורה מהירה, זאת משום ש"הגופות ממתינות בתור", וכעת עליהם להמתין מספר ימים, מה שיוביל לקבורה לאחר תקופה ארוכה שאיננה ברוח היהדות. על פי ה"ג'ואיש כרוניקל", יהודים רבים שוקלים מעבר לאזור אחר בלונדון, זאת בטענה שהם חוששים מחילול גופות יקריהם. כך למשל, מנהלת ארגון אגודת ישראל בשכונת סטמפורד היל, אמרה: "אנחנו מפוחדים ממה שעושה האשה לקהילה שלנו. "רכשתי קבר בירושלים, אז אנסה לוודא לפני שאמות שלא אהיה בארץ הזאת. אעלה על מטוס או על אלונקה, אבל לא אתן לאשה הזו את הכוח עלי". הוסיפה. עוד הוסיפה איטה סימונס, המנהלת בית אבות ובו יותר מ-80 יהודים: "אנחנו עושים הכל כדי להגן על הלקוחות שלנו, לא נותנים להם ליפול לידיים שלה". 

על פי הדיווח, החוקרת הודיעה לנציגי הקהילות היהודיות כי בכוונתה לבטל את האישור שניתן להם בשנת 2015, לפיו תהיה אפשרות לשמור על גופת הנפטר לפני הקבורה. בכתבה נכתב כי הרב אברהם פינטר, מנהל בית הספר "יסודי התורה" בסטמפורד היל, השאיר הנחיות ברורות למשפחתו כיצד לנהוג אם יחלה חלילה. פינטר הוסיף: "הוריתי לילדי שאם תהיה סכנה לחיי, שייקחו אותי מהבית שלי אל בתי שגרה באזור שלא בשליטת החוקרת. לא רוצה שיהיה מצב שלא יכבדו את רצוני בנוגע לקבורה מהירה". מי שעוד צוטטה בכתבה היא רחל כהן, מייסדת ארגון "ביקור חולים" בצפון לונדון. "יש לנו כמה מאות לקוחות. חולים במחלות קשות. לא הוגן להפעיל לחץ על המשפחות ללא סיבה. רבים מהם מודאגים מאוד מהמצב". 

תגיות:קברבית קברותלונדון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה