גרפולוגיה

הטור הגרפולוגי של תמר פינקלשטיין: האם גרפולוגיה מנבאת את העתיד?

יש להבדיל בין חיזוי עתיד או ייעוץ ללקוח על סמך מה שכביכול "רואים שעומד להתרחש בחייו", לבין חשיפת ידע על תכונות, כישורים מקצועיים ועוד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם ניתן לדעת עלי את העתיד דרך כתב ידי? מה יהיה עם הפרנסה? האם אמצא עבודה בזמן הקרוב? מתי סוף כל סוף אתחתן? האם יש סיכוי שאלד?

שאלות אלה הן רק דוגמאות לפניות שמתקבלות אצלי במייל חדשים לבקרים. כולן נובעות מהמחשבה שהגרפולוגיה היא ענף במיסטיקה, מסוג של קריאה בקלפים, בקפה או בשוקולד (כן, גם זה קיים...).

השואלים יוצאים מנקודת הנחה כי ביכולת הגרפולוגיה לנבא עתידות. האם יש דברים בגו, או שמא אילו הם דברים שאין להם שחר? ובכן, הגיע הזמן לעשות קצת סדר בנושא.

לצערנו, כיום קיימת לא מעט שרלטנות בתחום הגרפולוגיה, מצד אנשים המבקשים להעניק לגרפולוגיה גוון מיסטי. אותם שרלטנים מודעים לחולשותיהם של בני אדם, בפרט אנשים קשי יום, המבקשים למצוא "אורים ותומים" על פיהם יוכלו כביכול לדעת מה נחרץ בגורלם, וכך מפילים ומשלים רבים וטובים שיוצאים מכך בשן ועין.

אמת, אנשים לא פעם שואלים אותי, איך ידעת עלי כך וכך מבלי להכיר אותי? כיצד ראית עלי בכתב את מה שרק אני ובעלי יודעים? איך הצלחת לדעת מה מתחולל אצלי בלב בשעה שאף אחד לא מסוגל להרגיש זאת עלי, כלפי חוץ?

ובכן, יש להבדיל בין חיזוי עתיד או ייעוץ ללקוח על סמך מה שכביכול "רואים שעומד להתרחש בחייו", לבין חשיפת ידע על תכונות, כישורים מקצועיים ואחרים, אופני התנהגות, מצבי רוח ומצוקות נפשיות, כמשתקף מכתב היד.

מי שמכיר מקרוב את תחום הגרפולוגיה יודע כי תורה זו מושתתת על היגיון, ולא על "חיזיון". היא מתבססת על מחקרים שנערכו לאורך מאות שנים על מגוון כתבים של אוכלוסיות בכל רחבי העולם, אשר הוכיחו כי קיים קשר בין הנפש לבין סימני הכתב, באופן כזה, שבו הכותב משליך מעולמו הפנימי תכנים הכוללים עניינים לא מודעים.

לאדם אופני הבעה שונים: חז"ל מלמדים אותנו כי האדם בא לידי ביטוי וניכר בכוסו, בכיסו ובכעסו. כמו כן, ניתן ללמוד הרבה על אנשים דרך שפת הגוף שלהם, מצורת הדיבור שלהם, וכפי שטוען פרויד – גם מפליטות הפה שלהם.

באופן דומה, כתב היד משמש כסוג של שפה שבה האדם מתבטא. וניתן לעתים ללמוד על האדם דרך פליטות הקולמוס שלו. לכל אדם יש דרך ייחודית לבטא את עצמו ואת אישיותו באמצעות כתב ידו. הדף שאדם כותב עליו מסמל את מרחב החיים שלו, והדרך שבה מתנהל על הניר בעצם משקפת את הדרך שבה הוא מתנהל בחייו.

אי לכך יש להיזהר משרלטנים המתיימרים לדעת את עתידכם דרך כתב היד. מדובר בדברי הבל, אחיזת עיניים והונאת הציבור. בימינו אין אתנו נביא ויודע עד מה.

לסיום, אם ברצונכם לקבל הכוונה תעסוקתית, כיוון בחיים האישיים וכד' חשוב שתפנו אך ורק לגרפולוגים מוסמכים ובעלי ידע וניסיון בתחומים אלה. ההסמכה המוכרת ביותר כיום היא מטעם האגודות לגרפולוגיה בארץ ובעולם, אשר כפופות לכללי האתיקה. זאת, כמובן, בצירוף תפילה, כי ינחה אתכם ה' באורח מישור!

תמר פינקלשטיין היא גרפולוגית מוסמכת האגודה לגרפולוגיה מדעית, מרצה ויועצת בתחום התעסוקתי / אישי / זוגי  על פי כתב וציורים   tamarf.grapho@gmail.com

תגיות:עתידגרפולוגיהאבחוןתמר פינקלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה