בריאות ותזונה

סובלים מכאבי ראש כרוניים? לא תאמינו איך המגנזיום קשור לזה

מה הקשר בין כאבי ראש כרוניים למחסור במגנזיום, ואיך באמת כדאי לצרוך את הויטמין למי שסובל מכאבים כאלו? גם אותנו ד"ר ג'ונתן ברקוביץ' - הצליח להפתיע

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מה הקשר בין כאבי ראש כרוניים למחסור במגנזיום? לא תאמינו, אבל הקשר הדוק משתוכלו לתאר לעצמכם. למעשה, המגנזיום הוא ויטמין כל כך הכרחי וחיוני לבריאות שלנו, עד כדי כך שהוא מעורב ופעיל בלמעלה מ-300 תגובות כימיות שהגוף שלנו אחראי עליהן. 

בין היתר, חסרונו בגוף במידה מוגזמת יביא לחוסר חיוניות, מתחים, חולשות פיזיות ואף כאבי ראש חזקים ותכופים. את ההסבר לכך ניתן לקשר להורמון סרטונין - שרובנו מכירים כהורמון ה'שמחה': ברגע שיש מחסור רציני במגנזיום, הסרוטונין מיד צונח ועמו גם כל התפקודים החיוניים לקיומנו - כשבראשם השמחה. 

מחסור בסרוטונין גורם לדיכאון שלא פעם בא לידי ביטוי כ'פקודה' לראש - להפסיק 'להחזיק' את עצמו...

לדברי ד"ר ג'ונתן ברקוביץ', אצל מטופלים שסבלו ממיגרנות קשות וכאבי ראש כרוניים - לעתים קרובות נמצאו רמות נמוכות מאוד של מגנזיום שנמצא בין היתר במאכלים כגון בשר, דגים, מוצרי חלב, אורז מלא, אגוזים, דגנים, ירקות ירוקים כגון שעועית ותרד ועוד. "על פי המחקרים שנערכו באחת הקבוצות, נמצאו בזמן התקף חמור של מיגרנה - רמות נמוכות של מגנזיום מיונן אצל כמחצית האנשים, ומהמחקרים עולה בבירור שהזרקת מגנזיום ישירות לוורידים - עשויה להפסיק חלק מכאבי הראש", אומר ד"ר ברקוביץ'. 

ומה באשר לצריכת מגנזיום בצורה של תוספי מזון? "לעומתם המחקרים לגבי היעילות אינם חד משמעיים", מסביר ד"ר ברקוביץ'. "בחלק מהמבדקים דווח על תוצאות חיוביות, ואילו באחרים נתקבלו תוצאות שליליות".

תגיות:ויטמיניםכאבי ראשמגנזיוםכרוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה