ונשמרתם

ונשמרתם: המקום הכי מסוכן בבית – נמצא בהישג יד של ילדכם

בחומרי הניקוי בהם אנו משתמשים ישנם כימיקלים מסוכנים שפוגעים בבריאות, בפרט אצל ילדים. כיצד נשמור על ילדינו מחשיפה לחומרי הניקוי? עצות וטיפים שחייבים לזכור

  • ט' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בחומרי הניקוי בהם אנו משתמשים ישנם כימיקלים מסוכנים שפוגעים בבריאות, בפרט אצל ילדים. רוב הנזקים נגרמים כתוצאה ממגע עם חומרי הניקוי כדוגמת שתיית חומרי ניקוי בשוגג או התזתם. לחדרי ממיון מגיעים פעוטות בשל חשש לפגיעה במערכת הנשימה או בעיניים בעקבות אכסנת חומרי ניקוי כדוגמת אקונומיקה או אפילו נוזל לניקוי כלים באזור שהינו בהישג יד של הילדים

הפעוט אנו מודע לתכולת המיכל ונוגע בחומר הניקוי מתוך חוסר זהירות שלו או של ההורים. יש לדעת כי מרבית הסבונים המצויים בבית אינם מסוכנים ברמה גבוהה, ואם הילד בטעות בלע מספיק לשטוף היטב את המקום הפגוע. מצד שני ישנם חומרי ניקוי המכילים חומצה, וכאן יש צורך במענה רפואי מידי.

חומרי ניקוי על בסיס חומצה הינם חומרים מעכלים שלא בריאים לגוף. החומצה הינו חומר פעיל, שמזהם את כל הבית ופולט אדים. מומלץ להשתמש כמה שפחות במוצרי ניקיון על בסיס חומצתי.

ברשימת חומרי הניקוי הרעילים ביותר נמצאים: מסיר שומנים לניקוי הכיריים והתנור, מסיר אבנית, המיועד לניקוי קומקומים, כיורים ואמבטיות, וגם חומר לניקוי רצפה אחרי שיפוצים (רעיל ביותר), אקונומיקה ופותח סתימות. עיוורון נגרם לאנשים בעקבות פגיעת חומצה של פותח סתימות בעיניים.

מהם האמצעים בהם יש לנקוט על מנת להפחית את הסיכון של ילדים מנזקי חומרי הניקוי בבית?

1.תמיד יש לסגור את הפקק של חומר הניקוי בתום השימוש - ילדים הם סקרניים, וכאשר הם רואים בקבוק פתוח, הם ישר בודקים.

2. הרחיקו את חומרי הניקוי מהישג ידם של הילדים - אחסנו אותם במקום שאינו נגיש, רצוי במקום גבוה.

3. לעולם אל תעבירו את חומרי הניקוי לבקבוקים אחריםאו לשאר כלי אחסון לא מקוריים - זאת משום שהם עלולים להיות עם אופן סגירה אחר, או שאינם עמידים לחומרים החריפים שחומרי הניקוי מכילים. כך או כך כשמחליפים בקבוקים העניין פחות בטיחותי. לעולם אל תעבירו חומרי ניקוי לבקבוקים, שכן הם יכולים להידמות לבקבוקי שתיה בעיני הילדים.

4. שימו לב אם המוצר בעל אישור ממכון התקנים – אכיפת מכון התקנים היא יותר על יבואנים ויצרנים גדולים, ופחות אצל יצרנים קטנים.

5. יותר מפורט יותר טוב – השגיחו על אופן סימון המוצר. אם הסימון מפורט, כנראה שהוא נאכף ברמה גבוהה יותר. כאשר מדובר במוצר קורוסיבי, על הסימון לפרט מהם כללי השימוש הבטיחותיים: אחסון במקום מוצל, הרכבת משקפי מגן, הרחקה מילדים, לשים כפפות, וכדומה.

תגיות:ונשמרתםחומרי ניקויילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה