חדשות בארץ

כמעט הסתיים באסון: לא תאמינו מה שהה בגוף התינוק שבוע ימים

למרכז הרפואי תל השומר הגיע תינוק כבן שנה שסבל מהקאות ותסמינים המצביעים על דימום במערכת העיכול. הרופאים מצאו בקיבתו סוללה ששהתה שם כשבוע ימים: "המקרה הזה מחדד את החשיבות שבהשגחה על ילדים קטנים"

  • י"ג שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מקיבתו של התינוק שהגיע למיון בית החולים 'תל השומר' הוציאו הרופאים סוללה שאותה בלט הפעוט כשבוע לפני. בעקבות פרק הזמן הממושך בו הסוללה הייתה תקועה בגוף התינוק נגרם לו כיב עמוק בוושט.

לדברי ד"ר דרור שובל, רופא גסטרואנטרולוג בכיר בבית החולים, הוריו של התינוק כלל לא היו מודעים לכך כי תינוקם בלע עצם זר. "ההורים של התינוק תיארו שביום חמישי שעבר הוא החל להקיא ולרייר לאחר ששיחק לבד בחדרו. ההקאות חלפו אחרי כיומיים, אך החלו להופיע אצלו סימנים לדימום בדרכי העיכול בדמות צואה כהה", תיאר.

הרופאים החליטו לבצע צילום רנטגן לתינוק: "משום שלא ידענו מהו טבעו של העצם הזר ביצענו לתינוק גסטרוסקופיה דחופה, בדיקה שבמהלכה מוחדרת מצלמה זעירה לדרכי העיכול דרך הפה. בעזרת הבדיקה זיהינו בטרייה בקוטר של סנטימטר במערכת העיכול שלו".

עוד הוסיף ד"ר שובל כי: "בשל קוטרו הצר של הוושט נסגר מעגל חשמלי סביב הסוללה, דבר שיצר כיב עמוק בוושט של התינוק. כיב שכזה יכול להפוך לקרע ואף ליצור חסימה במעבר בין הפה והקיבה, מצב רפואי מאוד מורכב שמצריך בדרך כלל התערבות ניתוחית".

"היה לנו לא מעט מזל במקרה הזה. הסוללה הייתה יכולה לנדוד לדרכי הנשימה ולגרום לנזקים חמורים הרבה יותר. המקרה הזה מחדד את החשיבות שבהשגחה על ילדים קטנים", הסביר הרופא.

פרופ' רז סומך, מנהל מחלקת ילדים בבית החולים, מדגיש כי כאשר ישנו חשש של שאיפה או בליעת עצם זר יש לפנות בדחיפות לביה"ח מבלי לנסות ליזום הקאה.

תגיות:חנקתינוקסוללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה