חדשות בריאות

התגלית ה’מקרית’ של האונקולוג: "תה המופק מהשורש הזה - עוזר בחיסול התאים הסרטניים"

בעקבות תגלית 'מקרית' של אונקולוג - במשך קרוב לעשור חקרה קבוצת מדענים מאוניברסיטת ווינדסור שבקנדה, את השפעותיו של צמח שן הארי על חולי סרטן, והגיעה למסקנות מרחיקות לכת

התה המדובר (צילום: shutterstock)התה המדובר (צילום: shutterstock)
אא

בעקבות תגלית 'מקרית' של אונקולוג - במשך קרוב לעשור חקרה קבוצת מדענים מאוניברסיטת ווינדסור שבקנדה, את השפעותיו של צמח שן הארי על חולי סרטן. אמנם לקחו שנים עד שהגיעו החוקרים למסקנות, אך כיום הם אומרים שהיה שווה לחכות. האונקולוג שעומד בראש התגלית המהפכנית נשאר בעילום שם, אך פוסט דוקטורנטית בשם פמלה אובדג'ה (באנגלית: Pamela Ovadje) גילתה כי האונקולוג שהיה קולגה שלה, מצא שיש קשר ישיר בין צריכת תה המופק משורש שן הארי, לבין חיסול תאים סרטניים. 

"האונקולוג הזה סיפר לנו שהוא המליץ למטופלים שלו לצרוך מדי יום תה המופק מהשורש הזה, ומאז הוא רואה שיפור משמעותי אצל כל מי שצורך אותו", מסבירה אובדג'ה. "בהתחלה היינו סקפטיים מאוד. אני זוכרת שחשבתי לעצמי שאם מדובר בצמח שהוא כל כך שכיח וצומח בכל מקום, מישהו כבר היה מגלה את התועלות שלו מזמן. אבל אני מודה שטעיתי.

"כבר כשהתחלנו לחקור את הצמח הזה ולנסות אותו על רקמות עם סוגי סרטן שונים, בתנאי מעבדה, ראינו שיש כאן משהו אחר. הצמח הצליח לחסל בצורה מהירה יחסית תאים של לוקמיה, סרטן המעי הגס, סרטן הלבלב ומלנומה, וכל המחקרים שביצענו על יעילותו תוך כדי ניסויים בעכברים - הוכחו כנכונים וסיפקו לנו את אותה תוצאה, בכל פעם מחדש".

לדברי ד"ר סיארי פאנדי, ביוכימאי שנמנה על צוות החוקרים באוניברסיטה - תמצית תה של שורש שן הארי אושרה לשימוש בני אדם כבר בשנת 2015, שנה לפני גילוי הממצאים הללו. "אין ספק שמדובר באחת התרופות הטבעיות הטובות והיעילות ביותר כנגד מחלות קטלניות לרבות סרטן", הוא אומר. "היעילות שלה נמדדת בזה שהיא מתוכחמת ו'מתכננת' ביעילות את החיסול של התאים הסרטניים. היא גורמת לתאים החולים 'להתאבד' מבלי שיפגעו בתאים הבריאים בשום צורה שהיא, ולמרות שהמחקר עדיין בעיצומו - אנחנו רואים בתמצית שורש שן הארי פוטנציאל גדול ובשורה מסוג אחר לחולי סרטן", הוא מסכם. 

תגיות:טיפולתגליתסרטןאונקולוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה