בריאות ותזונה

4 צעדים פשוטים שיגרמו לכם להיראות צעירים יותר

הגיל עולה, ואיתו תווי הפנים משתנים, אולם מסתבר כי ישנן פעולות פשוטות שאנחנו עושים בחיי היומיום שיש בהם כדי להאיץ את תהליך ההזדקנות, וכדאי לדעת אותן. לפניכם 4 שיטות קלות לשמירת מראה צעיר ורענן

  • ט"ו שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הגיל עולה, ואיתו תווי הפנים משתנים, אולם מסתבר כי ישנן פעולות פשוטות שאנחנו עושים בחיי היומיום שיש בהם כדי להאיץ את תהליך ההזדקנות. לפניכם 4 שיטות קלות לשמירת מראה צעיר ורענן לטווח ארוך, על פי המלצת רופאים מובילים בבריטניה:

1.אל תסתכלו למטה – לדברי אלכסנדר מונטגומרי, יועץ לעמוד השדרה ומנתח אורתופדי, כאבי כתפיים, גב עליון וצוואר נוצרים מכך שאנו כל הזמן מורידים את הראש כלפי מטה, בשביל להסתכל בטלפונים שלנו: "זו הקללה של הדור שלנו", אמר, "למרות שלא נדע את ההשפעות האמיתיות עד שהדור שגדל עם הטכנולוגיה הזאת יגיע לגיל העמידה".

עוד הוסיף: "אחד המקרים שאני כן רואה לאחרונה זה דבר שמכונה 'צוואר יונה', מצב שבו הצוואר כל הזמן בולט קדימה. זה לא רק נראה לא טבעי, זה גם מבגר אתכם. עם הזמן אנשים מתקבעים במצב הזה. זה קורה בעיקר לאנשים שעובדים מול מחשב על היום, אבל לא רק. ראיתי את זה אצל אלפי חולים ב-5 השנים האחרונות והמצב רק מחמיר".

2. כתבו יומן - פסיכולוג קליני, ד"ר ריצ'רד שרי, הציג נתונים המעידים על כך שללחץ נפשי ורגשי יש השפעה ישירה על המראה שלנו, וביכולתו להאיץ את קצב ההזדקנות. משום כך חשוב להישאר רגועים, ואחת הדרכים לעשות זאת, היא לכתוב יומן.

בזמן הכתיבה אנו בעצם חוקרים רגשות ונותנים למוח אפשרות להיפגש עם צד יותר אנליטי, ובכך נוצר איזון בין הרגש לרציונל. כתיבת יומן הוכחה כתורמת לוויסות הרגשות, ומסייעת להתמודדות עם דיכאונות.

3.החליפו נעליים – לטענת ד"ר טאריק חאן, פודיאטריסט למעלה מ-20 שנה, נעליים שטוחות גרועות ממש כמו נעלי עקב. הרגליים נושאות משקל גוף על משטח שוטח, ומשום שבימנו אנו לרוב צועדים על משטחים קשים וישרים, מומלץ לנעול נעליים בעלי גובה של כ-4 ס"מ. הנעליים השטוחות מזיקות לשרירים בכפות הרגליים, ולרקמות הרכות, ומכיוון שהשרירים מחוברים לעצם, הנעל השטוחה יוצרת  עיוותים וייתכן אף שברים בעצם העקב.

בנוסף, אם הנעליים שברשותכם נטולי תמיכה קשתית, אתם יכולים לסבול מכאבי ירך, גב וברכיים, ובהמשך אף לפגוע ביציבה שלכם. במשך הזמן תהיו יותר כפופים, ונראים מבוגרים יותר מגילכם.

4. שמרו על החניכיים – לדברי ד"ר ריצ'רד מרקס, מהמתמחים שמובילים בבריטניה בשיקום אסתטיקה והשתלת שיניים, שיניים צהובות מסמנות תהליך הזדקנות, וכאשר ישנה פגיעה בצפיפות העצם (הנובעת מפגיעה בחניכיים) – עלול להיגרם הצרה במבנה הפנים. תהליך זה טבעי וקורה לכולנו, אולם התהליך מואץ כאשר לא שומרים על בריאות החניכיים ועל כן חיוני לשמור על בריאותן, ולבצע מדי שנה בדיקות שיניים. בנוסף, יש להקפיד על שימוש תדיר בחוט דנטלי.

תגיות:צעדיםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה