חדשות בעולם

איך מפצים ניצולי שואה? גרמניה מצאה את הדרך

כ-25 אלף יהודים ממוצא אלג'ירי, שבתקופת מלה"ע השנייה סבלו מרדיפות הנאצים, יהיו זכאים לפיצוי כספי מגרמניה בסך של כ-2,550 אירו. ועידת התביעות ערכה את המשא ומתן בנושא ותדאג לאתרם בקרוב

  • כ' שבט התשע"ח
(חיילים אמריקאים באלג’יר, ב-1942, צילום: אוסף "יד ושם")(חיילים אמריקאים באלג’יר, ב-1942, צילום: אוסף "יד ושם")
אא

יהודים ממוצא אלג'ירי שבתקופת מלה"ע השנייה סבלו מרדיפות הנאצים, יהיו זכאים לפיצוי כספי מגרמניה בסך של כ-2,550 אירו. ועידת התביעות ערכה את המשא ומתן בנושא ותדאג לאתרם בקרוב על מנת להעביר להם את התשלום בקיץ.

מדובר בפיצוי הנאמד על סך של כ-2,550 אירו (כ-11 אלף ש"ח). סכום זה יינתן ליהודים שהתגוררו באלג'יריה בין יולי 1940 לנובמבר 1942 ונרדפו על ידי משטר וישי הצרפתי, שחבר יחד עם הנאצים.

בהתאם להערכות של ועידת התביעות, נכון להיום, כ-25 אלף יהודים שמוצאם באלג'יריה חיים בעולם. כ-3,500 מתוכם מתגוררים בארץ ישראל, אך רובם גרים בצרפת.

בשיחה עם 'הארץ' אמר גרג שניידר, מנכ"ל ועידת התביעות: "הכרה זו בקבוצה גדולה של יוצאי אלג'יריה שסבלו מצעדים אנטי-יהודיים מידי בעלי הברית של הנאצים כבר היתה צריכה לקרות מזמן".

וועידת התביעות תשלח ליהודים החיים בארץ בעלי הזכאות לפיצוי, הודעה לביתם בצירוף סיוע במילוי הטפסים לשם הגשת התביעה. בנוסף, במרסיי, בפריז, בליון ובטולוז ייתקיימו מרכזי מידע של ועידת התביעות, שם יעזרו לניצולים בהגשת הבקשות לפיצוי.

במלה"ע השנייה סבלו יהודי אלג'יריה מהגבלות שונות, ביניהן מניעת היהודים מללכת ללמוד בביה"ס, שלילת האזרחות הצרפתית ופיטורים ממקומות עבודה.

עוד הוסיף שניידר כי ממשלת גרמניה הסכימה להעניק ע"י ועידת התביעות את הפיצוי הכספי לניצולים מאלג'ריה נעשתה לאחר משא ומתן שנמשך שנים רבות. בשנים האחרונות זכו קבוצות נוספות לפיצוי כספי דומה, ביניהן ניצולים מהמצור בלנינגרד וניצולי שואה ממרוקו.

נציג ועידת התביעות בגרמניה, רודיגר מהאלו, מסר: "הפיצוי הזה הוא מידה קטנה של הצדק שניצולי שואה אלו זכאים לו, אך ההכרה בהם חשובה. אנו נמשיך להילחם עד שכל ניצול שואה יוכר".

תגיות:פיצוייםגרמניהאלג'יריהשואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה