חדשות בארץ

לקראת פרסום המלצות המשטרה: מתקפה חריפה של נתניהו על המפכ"ל

דבריו של רוני אלשיך בראיון ("גורמים רבי כוח ניסו לאסוף מידע על קציני משטרה שפעלו בחקירה") עוררו זעם בסביבת ראש הממשלה. נתניהו הגיב בחריפות: "רמיזה הזויה ושקרית" וזכה לתגובות חריפות במערכת הפוליטית

  • כ"ג שבט התשע"ח
נתניהו ואלשיך (צילום ארכיון: פלאש 90)נתניהו ואלשיך (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

ערב פרסום המלצות המשטרה בנוגע לחקירתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הלילה במתקפה חריפה נגד המפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך. אתמול האשים המפכ"ל בתכנית התחקירים "עובדה" כי ישנם "גורמים רבי כוח" שניסו לאסוף מידע על קציני משטרה שפעלו בחקירה. אלשיך נשאל האם חוקרים מנסים לאסוף מידע על הקצינים ענה: "אמרתי שאלו גורמים רבי כוח, מפני שבסוף אנחנו יודעים מי הגורמים האלה וככל הנראה מישהו צריך לשלם להם. לכן זה מאוד הפריע לנו". עוד הוסיף אלשיך: "לא תמיד זה משרת את החקירה המרכזית שלנו. יש סיטואציה שבה לא נוח לנו לחקור משהו מסוים כדי לא להפריע או לזהם חקירה אחרת. הרגשתי שאסור שחוקר יופעלו עליו לחצים חיצוניים דרך המשפחה שלו. הגבתי ציבורית, וזה נפסק. אני מדבר על עובדות, לא על שמועות".

"מזעזע לגלות שהמפכ"ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית כאילו ראש הממשלה שלח חוקרים פרטיים נגד קציני משטרה החוקרים אותו", כתב נתניהו בפוסט נגד המפכ"ל זמן קצר לאחר הדיון המכריע בעניינו ולקראת ההמלצות שיפורסמו היום. עוד כתב ראש הממשלה: "כל אדם הגון ישאל את עצמו איך אנשים שאומרים דברים הזויים כאלה על ראש הממשלה יכולים לחקור אותו באובייקטיביות ולהמליץ בעניינו ללא משוא פנים? צל גדול הוטל הערב על חקירות המשטרה והמלצותיה בעניינו של ראש הממשלה נתניהו. הרמיזות של המפכ"ל הן כל כך חמורות, שנדרשת מיד חקירה אובייקטיבית ומהירה על הטענה שראש הממשלה שלח חוקרים - ולאחר שיתברר שאין קשר כזה, יש להסיק את המסקנות המתחייבות לגבי אופן ניהול החקירה וגיבוש ההמלצות נגד ראש הממשלה". עוד כתב נתניהו: "איך ייתכן שריטמן עומד בראש היחידה שחוקרת את ראש הממשלה ומשתתף אישית בגיבוש ההמלצות נגדו?".

בעקבות דבריו של נתניהו, הבוקר פורסמו תגובות חריפות במערכת הפוליטית. יאיר לפיד כתב: "המתקפה של נתניהו על המפכ"ל טרם פרסום ההמלצות, היא מעשה נואש של נחקר שהחליט לנצל את מעמדו הרם כדי לאיים על שלטון החוק ולהטיל דופי במשטרה שמגינה על כולנו".

תגיות:ביבי נתניהורוני אלשיך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה