חדשות בעולם

הסוף למשבר: משרד החוץ מינה שגריר חדש בירדן

לראשונה מאז תקרית הירי סמוך לשגרירות בעמאן בחודש יולי, במהלכה הותקף המאבטח הישראלי וירה למוות בתוקפו, מונה אמיר וייסברוד לשגריר. הוא יחליף בתפקיד את עינת שלאין שעזבה את ירדן לאחר התקרית שהובילה למתיחות בין המדינות

  • כ"ג שבט התשע"ח
אמיר וייסברוד (צילום: משרד החוץ)אמיר וייסברוד (צילום: משרד החוץ)
אא

משרד החוץ הודיע היום (חמישי) כי מינה את אמיר וייסברוד לשגריר ישראל החדש בירדן. התפקיד לא אויש מאז תקרית הירי בשגרירות בחודש יולי, לאחריו עזבה השגרירה עינת שלאין את עמאן. כזכור, לפני כשלושה שבועות הגיעה ישראל להסכמות עם ממשלת ירדן ושילמה לה פיצויים עבור משפחות ההרוגים מתקרית הירי בשגרירות. כמו כן, סוכם על תשלום פיצויים למשפחת השופט ראיד א-זעייתר שנורה למוות במעבר אלנבי במרס 2014. 

כזכור, בחודש יולי נפצע איש ביטחון בשגרירות ישראל בירדן באורח קל מדקירות. התוקף נורה על ידי המאבטח ונהרג, ויחד איתו נהרג גם בעל הדירה ששהה במקום באותה עת. בתוצאה מכך, השלטונות בעמאן דרשו לחקור את המאבטח אך ישראל סירבה בגלל חסינותו הדיפלומטית, מה שיצר מתיחות גדולה בין המדינות. האירוע התרחש במגורי השליחים הסמוכים לשגרירות במהלך החלפת הריהוט במקום. על פי העדויות, אחד הפועלים התגנב מאחורי איש האבטחה והחל לדקור אותו עם מברג. איש האבטחה ירה בו כהגנה עצמית, אך גם בעל הדירה נורה ונהרג במקום.

וייסברוד משמש כיום ראש חטיבת מזרח תיכון במרכז למחקר מדיני במשרד החוץ ונחשב לאחד מבכירי המשרד ובעל ידע עצום בעולם הערבי. בעבר שירת בירדן ובמרוקו. המינוי נקבע למרות התנגדות של עובדים למינוי שגריר חדש, בטענה שעדיין לא נמצא תפקיד אחר לשגרירה שעזבה את התפקיד. השגרירות נפתחה בירדן רק בשבוע שעבר, אחרי חצי שנה בה הייתה סגורה. מאז עבד הצוות ללא שגריר. כעת כפוף המינוי לאישור הממשלה.

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון מסר כי הוועדה התייחסה בהרחבה ל"תפקיד המצוין" שאותו מילאה עינת שלאיין כשגרירה בירדן. כמו כן חזרה על מחויבותו האישית והמקצועית של המשרד לתת לתרומתה ביטוי הולם בתפקיד עתידי. סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי כתב בחשבון הטוויטר שלה: "ברכות לשגרירנו החדש בירדן אמיר וייסברוד, מאחלים לו הצלחה רבה בתפקידו החשוב".

תגיות:ירדןשגריר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה