חדשות בעולם

דובר צה"ל חושף: כך פגענו בבסיס חיל האוויר הסורי

דובר צה"ל חשף את הפגיעה בבסיס חיל האוויר: "פעולה התקפית יזומה, ישראל נאלצה להגיב על האיום בשטחה". ראש מטה חיל האוויר: "התקיפה הרחבה ביותר נגד מערך ההגנה האווירית הסורי מאז מלחמת לבנון הראשונה". גם תמונות שברי המל"ט האיראני נחשפו

  • כ"ו שבט התשע"ח
המל"ט האיראני שהופל (צילום: דובר צה"ל)המל"ט האיראני שהופל (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל חשף הלילה את בסיס חיל האוויר הסורי T4, המשרת בין היתר את איראן וכוח קודס, שהופצץ. לפי ההודעה, הכוחות האיראניים מגובים בידי כוחות צבא אסד ובאישור המשטרה. בצה"ל ציינו כי "מדובר בפעולה התקפית יזומה וישראל נאלצה להגיב תחילה על האיום בשטחה ולאחר מכן אל מול הגורמים העוינים הפעילים משטח סוריה אל מולה". בצה"ל ציינו כי המתקפה נגד מערכות הנ"מ הייתה השניה במהלך השבת אחרי יירוט המל"ט האיראני. הלילה פרסם צה"ל גם את תמונות שברי המל"ט האיראני שיורט לאחר שחדר לשטח ישראל.

בסיס T4 (צילום: דובר צה"ל)בסיס T4 (צילום: דובר צה"ל)

ראש מטה חיל האוויר, תת-אלוף תומר בר, אמר כי "מתקפת צה"ל בסוריה הייתה הרחבה ביותר נגד מערך ההגנה האווירית הסורי מאז מלחמת לבנון הראשונה". תא"ל בר אמר בתדרוך כתבים: "לראשונה כלי איראני חוצה לתחומי ישראל, מוטס על ידי איראנים. זה כלי טיס מאתגר דל חתימה". לדבריו, חיל האוויר תקף לאחר מכן את קרון השליטה והבקרה עם איראנים בתוכו בשדה התעופה T-4 בתנאי לילה. "הקרון הושמד תוך כדי שהוא בתנועה. במהלך המשימה שוגרו לעבר מטוסי חיל האוויר עשרות טילי קרקע אוויר", אמר. עוד העריך, כי המטוס הישראלי אכן נפגע מטילים כשהוא בשטח ישראל. "לא היה מקרה כזה מאז שלום הגליל", אמר והוסיף: "תקפנו טילי קרקע-אוויר ארוכי טווח מתקדמים, רכיבים של הגנה אווירית ומטרות איראניות נוספות מסוגים שונים. חיל האוויר לא ייתן לאיראן להתבסס בסוריה. נעשה את הכול כדי למנוע. נתחקר את האירוע, נלמד ממנו מה קרה וניישם, לא היינו רוצים שמצב כזה יקרה. אני משבח את הצוותים על מילוי המשימה. הם ביצעו את המשימה בנחישות ראויה לציון. הסברה המובילה שהם נפגעו מטיל קרקע-אוויר. אין לנו הגנה הרמטית לכל מטוס. זו תהיה טעות לחשוב שיש לנו הגנה הרמטית. לא יודע לומר ממה נפגעו. יכול להיות שמהטיל עצמו, או אולי מהנטישה".

קודם לכן פרסמה האופוזיציה הסורית את רשימת היעדים שהפציץ צה"ל. לפי ההודעה, בין היעדים אכן נמצא בסיס T4, שהפעילות בו הופסקה לאחר שמרכז השליטה הושמד, שדה התעופה הצבאי אל-מזה בדמשק, ג'בל אל-מאניע שמדרום לדמשק, בסיס חטיבה 16 ממזרח לדמשק באזור הרי הקלמון שנחשב לאחד מהבסיסים החשובים במערכת ההגנה האווירית, בסיס חטיבה 175 באזור העיר איזרע מצפון לדרעא, בסיסים השייכים למשמר הרפובליקה ועוד. מחיזבאללה נמסר: "זהו שלב אסטרטגי חדש שיגביל את פעילות ישראל במרחב האווירי הסורי. משמעות ההתפתחויות האחרונות היא שהמשוואה הישנה אינה קיימת עוד".
תגיות:צה"לסוריהטיליםחיל האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה