חדשות בארץ

מרים בן גל: "מקווה שאבין איך הקב"ה רוצה שנמשיך מכאן"

רעייתו של איתמר בן גל ז"ל, שנרצח בפיגוע באריאל, מדברת לראשונה על הסיפור הטראגי. "אם אלוקים אומר שהמסלול משתנה, ננסה לראות את זה. כמובן שלא בלי כאב, בלי דמעות ובלי נפילות. אני ואיתמר היינו מתואמים בהכל. אצטרך להמשיך"

  • כ"ו שבט התשע"ח
(צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ישיבת הר ברכה)(צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ישיבת הר ברכה)
אא

שמונה שנים אחרי שהכירו והביאו לעולם ארבעה ילדים, אלמנתו של איתמר בן גל, מרים, סיפרה בראיון על הימים האחרונים בחיק בעלה. בראיון ל"ישראל היום", סיפרה בן גל מה עבר על בעלה, שנרצח בפיגוע באריאל בשבוע שעבר בדקירות סכין כשהוא בדרכו לברית המילה של אחיינה. "הוא יצא מוקדם מהעבודה. בדרך כלל הוא מסיים בשלוש וחצי והפעם יצא בשתיים כדי להגיע לברית", סיפרה. "חיכיתי לו פה עם הילדים כדי שיגיע ונתחיל להתכונן". כששמעה על הפיגוע, הודיעה על כך לאחותה ומיהרה לבית החולים, שם כבר נקבע מותו של בעלה.

בהלווייתו סיפר רב הישיבה, הרב אליעזר מלמד, כי השניים שוחחו בניהם על אפשרות שאחד מהם ימות על קידוש השם. "זו לא הייתה שיחה כזאת שהרגשנו שזה עומד לקרות לנו, לא הייתה לנו השראה. זו הייתה שיחה מאוד בנאלית בינינו, כמו שתמיד דיברנו על דברים", סיפרה, "זה היה לאחר הרצח של רזיאל שבח וזה עורר את הנושאים האלה. אחיו של רזיאל הוא חבר מאוד טוב של איתמר והרצח נגע בנו. דיברנו די הרבה על כך שאנחנו גרים פה בשומרון וזה יכול לקרות לנו וברור שצריך להמשיך ולהיות חזקים".

"איתמר עשה הכול עד הסוף. בהכול הוא היה טוב. הבעל הכי אוהב, הכי מפרגן, הכי מפנק, מחמיא בלי סוף ומרעיף", העידה על בעלה המנוח. "הוא הבעל והאבא הכי טוב שאפשר לדמיין. תמיד דן מה הכי טוב לכל ילד ועם מי צריך להיות יותר רך או יותר קשה. כמה תשומת לב הוא הרעיף עליהם. האבא הכי כיפי, שהיה רוקד ומשתולל איתם ומטייל איתם המון. הוא רצה שהם יהיו בריאים פיזית, נפשית ורוחנית. בכל התחומים שיהיו הכי טובים וככה הוא רוצה שנמשיך". בנוגע לאלמנתו של רזיאל שבח ז"ל, יעל, אמרה: "ברור שיש בינינו עכשיו קרבה מאוד גדולה. שתינו חוות עכשיו את אותו דבר, אנחנו חיות סגנון חיים דומה והערכים שלנו דומים וזה הופך את הכל להרבה יותר קרוב".

"איתמר העריץ והעריך את ההורים שלו", הוסיפה. "התייעץ איתם על כל דבר ומאוד החזיק מהדעה שלהם. ניסה לנצל כל הזדמנות כדי לבקר אותם ומאוד מאוד כיבד את אמו. לרגע זה לא היה על חשבוני. הוא פרגן לי בלי סוף, החמיא. היה אומר לילדים, מי הכי יפה. זו הייתה האמירה בבית. שאבא מעריץ את אמא".

בן גל דיברה גם על העתיד שלה ושל משפחתה. "אני מקווה שאצליח להבין הכי טוב מה הקב"ה רוצה מאיתנו ואיך הוא רוצה שנמשיך. צריך להיות עם כמה שיותר כוח להמשיך – עם הילדים, עם הכל. החיים שלי ושל איתמר תמיד היו כאלה – עם מחשבות, וכוונות ולנסות להוציא את מקסימום הכוחות שלנו והיכולות שלנו ולעשות הכי טוב בעולם, במשפחה שלנו", סיכמה. "אז אם עכשיו הקב"ה אומר שהמסלול משתנה, ננסה לראות את זה. כמובן, לא בלי כאב, לא בלי דמעות ולא בלי נפילות. איתמר ואני היינו מתואמים בהכל. ממש מסונכרנים. בחשיבה, במעשים. ואני פשוט אצטרך להמשיך כמו שחיינו את כל החיים שלנו".

תגיות:איתמר בן גלאלמנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה