חדשות בריאות

תופתעו לשמוע: הקשר המסוכן בין רעש חזק להתקפי לב

מחקר חדש טוען כי חשיפה לרעשים חזקים במיוחד בקרב אנשים הנמצאים בקבוצת סיכון עלולה להגביר את האפשרות לסבול ממחלות לב. הכינו את האטמים

  • כ"ו שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש טוען כי חשיפה לרעשים חזקים במיוחד בקרב אנשים הנמצאים בקבוצת סיכון עלולה להגביר את האפשרות לסבול ממחלות לב.

על פי המחקר, שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Cardiology, נמצא כי בריאות הלב וכלי הדם מושפעים מרעש באופן משמעותי. על מנת לקבוע את מידת הקשר בין רעש לבין מחלות לב חקרו בגרמניה ובדנמרק נתונים ומחקרים קודמים במשך מספר שנים.

הממצאים הראו כי אנשים ובע"ח שנחשפו לרעשים סביבתיים שונים, בפרט רעשי תחבורה, סבלו בעקבות הרעש בשיעור גבוה יותר בהתקפי לב, שבץ מוחי, אי־ספיקת לב, לחץ דם גבוה, סוכרת וקצב לב לא סדיר.

לטענת החוקרים, רעש הנשמע בעוצמה גבוהה מביא לעלייה בהורמוני הסטרס. מהלך גורם לחוסר איזון מטבולי, לנזקים בריאותיים במערכת הלב וכלי דם, וכן לנטייה לקרישיות מוגברת של הדם.

לדברי החוקר הראשי, ד"ר תומס מינזל, מהמרכז הרפואי האוני' מיינץ בגרמניה, על הרעש להיחשב כגורם סיכון למחלות לב, ממש כמו השמנת יתר או לחילופין כולסטרול גבוה: "אם כבר יש לך גורמי סיכון קיימים למחלות לב, כגון לחץ דם גבוה או סוכרת, הרעש יגביר את הסיכון".

"אין ספק שרעש מגביר את גורמי הסיכון לחלות במחלות לב", הוסיף ד"ר יצחק אבנד, קרדיולוג מומחה, "ככל ששיעור האוכלוסייה שנחשף לרמות מזיקות של רעש סביבתי עולה, עולה החשיבות לבריאות הציבור של אסדרה וחקיקה להפחתת החשיפה לרעש".

להערכת הרופאים, אמנם אין סף סיכון קבוע, אך כל רעש שהוא מעל 60 דציבלים עלול להגביר סיכון למחלות לב.

תגיות:רעשהתקף לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה