חדשות בארץ

ההמלצות נגד נתניהו יידחו; מבוכה לנציגי השמאל ברואנדה

היועמ"ש הנחה את המשטרה לעכב ההמלצות בעקבות עתירה לבג"ץ, נציגי מרץ נסעו לרואנדה כדי למנוע את גירוש המסתננים לשם אך נדחו, וש"ס תומכת בהרחבת הר ברכה. כל מה שצריך לדעת

ביבי נתניהו (צילום: פלאש 90)ביבי נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

חדשות

פרסום ההמלצות נגד נתניהו יידחה: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הנחה את המשטרה לעכב את הגשת ההמלצות בחקירות ראש הממשלה. הנחייתו באה בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ בנוגע לפרסום ההמלצות על רקע חוק ההמלצות שאושר לאחרונה בכנסת. הדבר עלול לדחות את פרסום ההמלצות נגד נתניהו, שהיו אמורות להתפרסם להתקיים ביום שלישי.

ההצבעה בעניין חוק הריבונות נדחתה: ראשי הקואליציה החליטו אתמול (ראשון) לדחות את העלאת חוק הריבונות. הסיבה: האירועים הביטחוניים האחרונים בצפון. על פי החוק, תוחל הריבונות הישראלית בשטחי יהודה ושומרון. מלשכת רוה"מ נמסר: "בעקבות האירועים הביטחוניים וכדי לאפשר המשך ניהול מגעים מדיניים בנידון, הוחלט פה אחד בישיבת ראשי הקואליציה לדחות את העלאת חוק הריבונות". הצעת החוק נולדה בעקבות כוונה של ח"כ יואב קיש ובצלאל סמוטריץ' להחיל ריבונות על מעלה אדומים. בהצעה נכתב כי "קיימת הסכמה רחבה בארץ ובעולם לגבי החלת הריבונות הישראלית על מעלה אדומים. החלת הריבונות לא תשנה באופן מהותי את המאזן הדמוגרפי בישראל, ולא תפגע באופייה הדמוקרטי של המדינה".

ש"ס בעד הרחבת הר ברכה: ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס ביקר אמש את משפחת בן גל האבלה בהר ברכה. מלכיאלי אמר: "כל יציאה מבית אבלים היא קשה, קשה מאד. על אחת כמה וכמה כשרואים את האלמנה ואת הילדים הקטנים. הדרישה שלנו מממשלת ישראל צריכה להיות: להרחיב את היישוב, לשחרר את התב"ע שתקועה כאן, אני חושב שזו תהיה התשובה האמתית שלנו לטרור. אנחנו נעלה את זה גם לישיבת הסיעה. סיעת ש"ס תומכת בהתיישבות, מעודדת את ההתיישבות ומבינה שהבנייה היא התשובה הכי טובה שיש, כך נפעל וכך נעשה". ראש מועצת שומרון יוסי דגן, אמר: "אנחנו שמים את הנושא הזה על השולחן. בלי להתנצל ובלי להתבלבל. אנחנו מצפים שעל כל פיגוע נורא כזה – התשובה תהיה בנייה. בנייה נרחבת. כפי שהיה בימי ראשית המדינה, דבר שהיה מכונה: 'תשובה ציונית הולמת'. וגם היום כך צריך לכנות אותו וכך צריך לפעול".

 

חוץ

אסון תעופתי ברוסיה גבה עשרות הרוגים: מטוס נוסעים של חברת התעופה "סראטוב איירליינס" התרסק אתמול (ראשון) בצהריים במחוז רמנסקי, דרומית מזרחית למרכז מוסקבה. . איש לא שרד את ההתרסקות. המטוס המריא מנמל התעופה דומודדובו לעבר העיר אורסק שבהרי אורל, ונעלם ממסכי המכ"ם מיד לאחר ההמראה. במטוס היו 71 בני אדם, בהם 65 נוסעים ושישה אנשי צוות.

ממשלת רואנדה סירבה לפגישה עם נציגי מרץ: ממשלת רואנדה סירבה להיפגש עם חברי הכנסת ממרצ שהגיעו למדינה בניסיון לסכל את הוצאתם מישראל של מסתננים בלתי חוקיים מאפריקה, כך מדווחת רשת ATP. ח"כ מיכל רוזין וח"כ מוסי רז הגיעו לרואנדה בשבוע שעבר, זאת בניסיון להיאבק בתכנית הממשלתית לגירוש המסתננים. "המטרה היא לחשוף בפני אישי ציבור ונציגי ארגוני זכויות אדם את מחדלי הממשלה בטיפול במבקשי המקלט", אמרה רוזין. לפי הדיווח, ממשלת רואנדה סירבה לשתף פעולה עם ניסיון ההתערבות של הח"כים מהאופוזיציה. "רואנדה לא יכולה להיות מגרש משחקים של הפוליטיקה הפנימית בישראל", אמר שר החוץ המקומי. "אנו מתמודדים עם ממשלות ואנחנו מקבלים רק בכירים שנשלחו באופן ברור ורשמי על ידי ממשלותיהם".

האיראנים מפגינים נגד ארה"ב וישראל: מיליונים מאזרחי איראן הפגינו אתמול ברחובות לציון 39 שנים למהפכה שהוביל האייתולה חומייני, זאת בצל האירועים בגבול ישראל-סוריה. האזרחים שרפו דגלי ארה"ב וישראל והציגו אמצעי לחימה מתקדמים, בהם טילים בליסטיים שמגיעים לטווח של 2,000 ק"מ.

.

מזג האוויר

היום: הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת. גשם צפוי בצפון. משעות אחר הצהריים הגשם יתפשט בהדרגה למרכז הארץ. ייתכנו סופות רעמים.

שלישי: הטמפרטורות ירדו ויהיה קר מהרגיל. גשם לסירוגין ברוב אזורי הארץ, וייתכנו גם סופות רעמים.

רביעי: עליה בטמפרטורות. בשעות הבוקר ייתכן גשם קל.

חמישי: מעונן חלקית, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות.

תגיות:ביבי נתניהוכותרות ב-60 שניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה