חדשות בארץ

נתניהו: "לפיד, החבר של מילצ'ן, הבטיח להפיל אותי בכל מחיר"

בעקבות ההמלצות נגדו, ראש הממשלה תקף את העד בפרשה בוועידת השלטון המקומי והוסיף: "המסמך מחורר כמו גבינה שוויצרית. הוא מתעלם משתי עובדות: שברתי את המונופול בעולם רכב ופעלתי לסגירת ערוץ 10. איך אני פועל לטובת מילצן ומצד שני פועל לרעתו?"

  • כ"ט שבט התשע"ח
ביבי נתניהו (צילום: פלאש 90)ביבי נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (רביעי) את המלצות המשטרה בתיקי 1000 ו-2000. נתניהו נכח בוועידת השלטון המקומי, שם תקף גם את יאיר לפיד ששימש כעד מרכזי בפרשה. "ההמלצות הן מסמך מוטה וקיצוני, מחורר כמו גבינה שוויצרית. אני רוצה להרגיע אתכם, הקואליציה יציבה, אין לאף אחד תכניות ללכת לבחירות. נמשיך לעבוד למען אזרחי מדינת ישראל עד סוף הקדנציה", אמר נתניהו שהתייחס למסמך בתיק 1000: "המסמך מתעלם ומטשטש חברות קרובה מאוד קרוב ל-20 בין מילצ'ן לביני, בין המשפחות שלנו, חברות שהיו בה מתנות הדדיות עוד מלפני שמוניתי לתפקיד. הדוח מנפח את הסכומים, הוצאות ענק שכלל לא קשורות אליי".

ראש הממשלה ציין כי המסמך "מתעלם משתי עובדות מוחצות שהבאתי אתמול וידועות להם שמוכיחות שלא פעלתי עבור מילצ'ן - אלא נגדו", ונקב בהן: שבירת המונופול בעולם ייבוא הרכב והפעילות שלו לסגירת ערוץ 10 שבאו בניגוד לאינטרסים של מילצ'ן. "איך מצד אחד אני פועל לטובת מילצן ומצד שני פועל לרעתו? התשובה היא לא זה ולא זה. התשובה הנכונה היא שאני פועל לטובת המשק הישראלי ולא מעניין לפעול למען אדם זה אחר", אמר. יש לציין כי יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג לא הגיע לכנס למרות שהוזמן.

גם שרת המשפטים איילת שקד דיברה ואמרה כי היא סומכת על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "משטרה לא ממליצה להעמיד לדין, היא גוף חוקר שאומר אם יש תשתית ראייתית. מי שמחליט זה היועץ. אתם יכולים להיות רגועים שהם אלה שצריכים לקבל החלטה".

לגבי תיק 2000 אמר ראש הממשלה: "אני לא בטוח שזה נכון לחקור יחסי פוליטיקאים-עיתונאים. אם נכנסים לזה, 43 הח"כים שקידמו את החוק לטובת עיתונות מלטפת לא חקרו. זה אבסורד". על ציפי לבני אמר כי לא ברור מדוע היא נחקה והוסיף: "גם לגבי לפיד העולם הפוך. הוא אמר שנחקר למשך שעה. אני אמרתי בחקירתי שלא פעלתי למען מילצ'ן ועכשיו מתברר שלפיד עד מפתח, וזה אותו לפיד שהבטיח להפיל אותי בכל מחיר. אותו לפיד חברו של מילצ'ן והועסק על ידי מילצ'ן ודן איתו כשר האחראי. אם הייתי עושה את זה הייתי נחקר שבע פעמים והיו שואלים למה לא הידרתי רגליי".

תגיות:ביבי נתניהויאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה