חדשות בארץ

חבר הכנסת מוזס הטיח ברפורמים: "לכו תעשו בר מצווה לכלבים"

במהלך דיון שנערך בכנסת בנושא הכותל, קרא חבר הכנסת מיהדות התורה לעבר הנשים הרפורמיות: "מה לכן ולכותל? ליצניות שבאות כל ראש חודש לשם". לפני שנטש את הדיון אמר על נציגי הרפורמים: "בר מצווה לכלבים הם עושים"

  • ל' שבט התשע"ח
ח"כ מנחם אליעזר מוזס (צילום: פלאש 90)ח"כ מנחם אליעזר מוזס (צילום: פלאש 90)
אא

ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) התפרץ לעבר נציגי הרפורמים וקומץ הנשים הרפורמיות המסכנות עצמן "נשות הכותל". הדברים הקשים נאמרו במהלך דיון בכנסת על היעדר שקיפות בקרן למורשת הכותל המערבי, המנהלת את האתר הקדוש, טענה שנדחית כמובן על ידי הקרן. במהלך הדיון, מוזס האשים את חברי התנועות הליברליות בכך שהם מנסים לפגוע במנהגי המקום האורתודוכסיים ולבטל את ההפרדה הנהוגה בין גברים לנשים. 

מוזס קרא לעברם: "ליצניות, לכו תעשו בר מצווה לכלבים", והמשיך להטיח באותן נשים: "מתי (בכלל) התפללתן בכותל? תתביישו לכן. מה לכן ולכותל?", אמר וכינה אותן "הליצניות האלה שבאות כל ראש חודש לכותל". עוד הוסיף: "תראו איך הם נראים שם, הורסים כל חלקה טובה. תתחילו לעשות בר מצווה. תביאו את הכלבים לעשות בר מצווה. בר מצווה לכלבים הם עושים".

הדיון עצמו עסק בין היתר בטענה כי רב הכותל שמואל רבינוביץ' פועל ללא שקיפות, מה שהרתיח את מוזס שהחליט לנטוש את הדיון. קודם לכן הוא אמר: "הכותל הוא בית תפילה, בית כנסת. אולי  תפרידו גם את בתי הכנסת, שיורידו את העזרת נשים? מה לכם ולכותל? עשרה מיליון איש מבקרים בכותל. תתביישו לכם". מי שייצג את רבינוביץ' בדיון היה מנכ"ל הקרן, סולי אליאב, שספג ביקורת מיו"ר הועדה ח"כ סתיו שפיר לאחר שהודה כי המליץ לרב לא להגיע.

תגיות:רפורמיםמנחם אליעזר מוזס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה