חדשות בארץ

נס גלוי: "ראיתי את המוות מול העיניים וצעקתי: ’אבא, הילדים שלי!’"

ניסים מתרחשים בעולם בכל רגע - תשאלו את אתי שבתאי, שביום שלישי האחרון חוותה את הנס הגדול בחייה או "נס גלוי", כפי שהיא מכנה אותו. "תוך כדי אני שומעת אותם צורחים ועובר לי בראש: 'אתי, הילדים צועקים. הם בחיים! הם בחיים!"

המכונית של אתי ועדי שבתאי לאחר התאונה (צילום: מתוך פייסבוק)המכונית של אתי ועדי שבתאי לאחר התאונה (צילום: מתוך פייסבוק)
אא

ניסים מתרחשים בעולם בכל רגע - תשאלו את אתי שבתאי, שביום שלישי האחרון חוותה את הנס הגדול בחייה או "נס גלוי", כפי שהיא מכנה אותו. "זה היה עוד בוקר שגרתי", היא פותחת וכותבת ברשתות החברתיות. "ארגנתי את הילדים לבית הספר ולגן, הכנתי כריכים ויצאתי לכיוון העבודה. עלינו לאוטו, אני במושב הנהג, בעלי לידי והילדים מאחורה. כולנו עם חגורות בטיחות, הכל היה רגוע. נסיעה פשוטה של 10 דקות בתוך השכונה".

אבל גם נסיעה פשוטה וקצרה של 10 דקות, זקוקה להשגחה משמיים: שבתאי הגיעה לאחת הכיכרות ולקחה ימינה, אך לפתע ראתה לנגד עיניה רכב מהנתיב הנגדי שנכנס לנתיב שלה ונוסע לכיוונה במהירות. "מתוך אינסטינקט, שברתי את ההגה ימינה חזק", היא מתארת. "הייתה שם גדר בטיחות גדולה וגבוהה, והאוטו עלה על הגדר בטיחות, התהפך על הצד והמשיך להתהפך על הגג".

את הרגעים הללו לא תשכח שבתאי לעולם. "לא יכולה לאתר לכם במילים את רגעי האימה שהיו באוטו. סיוט. הילדים שלי צורחים ואני תוך כדי ההתהפכות צועקת לבורא עולם: 'אבבאאא, הילדים שלי. אתה לא יכול לעשות לי את זה, בבקשההה!'. תוך כדי אני שומעת אותם צורחים ועובר לי בראש: 'אתי, הילדים צועקים. הם בחיים! הם בחיים!".

 

"כל מה שעבר לו בראש זה שלא יהיה ניצוץ וכל האוטו יעלה באש" 

מה עובר על אמא שרואה תרחיש אימה כזה מול העיניים? "ראיתי את המוות מול העיניים", משחזרת שבתאי. "כולנו הפוכים, תפוסים בחגורות. אני מנסה לסובב את הראש ולראות מה קורה עם הילדים, ולא מצליחה. אני תפוסה חזק בחגורה, אני הפוכה ומנסה לחלץ את עצמי כדי להגיע לילדים. הכל קרה בשניות. פתאום אני קולטת את בעלי מנסה חזק לפתוח ת'דלת והיא לא נפתחת. הוא פשוט בעט שם בהכל, לא יודעת איך הוא הצליח בסוף לצאת וישר חילץ את הילדים. כל מה שעבר לו בראש זה שלא יהיה ניצוץ וכל האוטו יעלה באש חלילה, כשכולנו עדיין תפוסים בחגורות". 

בכוחות לא לה, הצליחה גם אתי לצאת לבסוף מהפתח של בעלה - ומבחוץ, המראה היה מחריד אף עוד יותר. "זה היה הלם. ראיתי כמות של דם בחוץ, אבל כולנו בריאים ושלמים. הילדה רק קיבלה מכה חזקה באף, ואחר כך התסבר שנפתחה לה החגורה. לא יכולה להסביר לכם את גודל הנס. אני רואה ת'רכב שלי הפוך, מכוסח - ואנחנו בחוץ ללא פגע.

"ולחשוב שכל זה היה יכול להיגמר אחרת חס ושלום, לולא השמירה של הקדוש ברוך הוא. איזה נס גלוי, תודה להשם שנגמר כך. ברור שהלכנו למיון לבדיקות וברוך השם תודה לא-ל - כולנו רק עם מכות יבשות בלבד".

בנקודה זו פונה אתי לכלל ישראל ואומרת: "בנות יקרות, כלום לא מובן מאליו - כלום. פשוט כלום. קיבלתי את הילדים שלי, את בעלי ואת החיים שלי ב-מ-ת-נ-ה! תעריכו כל רגע ורגע שהילדים שלכם חיים, נושמים, צורחים, הופכים את הבית ועושים בלאגן. העיקר שהם חיים, בריאים ושלמים. תעריכו את החיים שלכם ושל המשפחה שלכם, כי בשנייה הכל יכול להשתנות. תודה לבורא עולם, לאבא היקר שבשמיים שעשה לנו נס ענק ונתן לנו ת'חיים במתנה. אין עוד מלבדו", היא מסכמת. 

תגיות:משפחהתאונהנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה