חדשות בארץ

עו"ד בסרגליק: "היד צריכה לרעוד לפני הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה"

יו"ר הוועדה לעניינים פליליים עו"ד אייל בסרגליק, התייחס היום להמלצות שפורסמו בתיקי נתניהו ואמר כי לדעתו הן "מיותרות ומהוות ניסיון לייצר לחץ ציבורי על היועמ"ש. בג"ץ עצמו קבע שלהמלצות המשטרה אין מעמד חוקי, כאשר דחה את העתיקה נגד מינוי הרב מצגר. למשטרה אין סמכות לתת המלצות ואי אפשר להתבסס עליהן"

ראש הממשלה ביבי נתניהו (צילום: פלאש 90)ראש הממשלה ביבי נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הוועדה לעניינים פליליים עו"ד אייל בסרגליק, התייחס היום להמלצות שפורסמו בתיקי נתניהו ואמר כי לדעתו הן "מיותרות ומהוות ניסיון לייצר לחץ ציבורי על היועמ"ש. בג"ץ עצמו קבע שלהמלצות המשטרה אין מעמד חוקי, כאשר דחה את העתיקה נגד מינוי הרב מצגר. למשטרה אין סמכות לתת המלצות ואי אפשר להתבסס עליהן", כך אמר בסרגליק בשיחה עם 'מידה'. 

"יש המון תיקים שבהם המשטרה המליצה, אבל בסופו של דבר לא הוגש כתב אישום או שבשימוע הוחלט לגנוז את התיק. טוב שהמשטרה לא תוכל להגיש יותר המלצות, וחבל שההמלצות בנוגע לתיקים של ראש הממשלה פורסמו. אני בהחלט לא רואה במשטרה גורם תמים".

לדבריו, גם אם המשטרה אמנם מנסה 'לסנדל' את היועץ המשפטי, "מנדלבליט מספיק חכם כדי לקבל החלטה בעצמו, ואם היועץ המשפטי יחליט להגיש כתב אישום וגם השימוע לא ישנה את החלטתו, אז יכול להיות שנתניהו יצטרך לקבל החלטות אחרות".

לטענתו של עו"ד בסרגליק, כעת משהוגשו ההמלצות - צריכים להמתין ולאפשר לראשויות המשפט לעשות את מלאכתן. ההפגנות והסיקור התקשורתי מפעילים לדבריו לחץ כבד על מנדלבליט, אך "אני סבור שהוא לא מוטה. צריכה לרעוד היד לפני שמגישים כתב אישום נגד כל אדם, על אחת כמה וכמה כשמדובר בראש הממשלה. אני משוכנע שהיועץ יבחן כל מילה וכל פסיק, לפני שיקבל את החלטתו".

תגיות:התפטרותהמלצותמשפטנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה