בריאות ותזונה

מפתיע: רוצים לרדת במשקל? תתחילו לאכול לאט

לאחר שיטות שונות ומגוונות לירידה במשקל הגיעו אנשי מקצוע למסקנה, כי הדרך הטובה ביותר לשמירה על משקל תקין מתחילה באכילה איטית. נשמע קל?

  • ל' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאחר שיטות שונות ומגוונות לירידה במשקל הגיעו אנשי מקצוע למסקנה, כי הדרך הטובה ביותר לשמירה על משקל תקין מתחילה בדרך האכילה – לאט לאט ולא למהר.

נשמע פשוט? צוות חוקרים מאוני' קיושו ביפן ערך מחקר בו השתתפו מעל 60,000 גברים ונשים. המשתתפים בקבוצה בה אכלו לאט היו בממוצע של היקף מותניים צר יותר ופחות אנשים שסבלו מהשמנת יתר. לעומת זאת, בקבוצה בה אכלו מהר – מעל 44% סבלו מהשמנת יתר, והיקף מותניים רחב יותר.

תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת BMJ, שם הסבירו החוקרים: "שינויים בקצב האכילה יכולים להשפיע על השמנת יתר, BMI והיקף המותניים. התערבויות שמטרתן הורדת קצב האכילה יכולות להיות אפקטיביות במניעת השמנת יתר והורדת הסיכונים הבריאותיים הנלווים אליה".

"התוצאות הללו מראות שהפחתת מהירות האכילה, יכול להוביל לירידה במקרי השמנת היתר ולירידה במדד ה-BMI", הוסיפו.

סימון קורק, חוקר מאימפריאל קולג' בלונדון, הביע הסתייגות מתוצאות המחקר, וטען כי ההסתמכות על עדות המשתתפים לגבי מהירות האכילה – אם אכלו לאט או מהר, היא "סובייקטיבית במידה ניכרת", ועל כן יכולה לשנות את הנתונים. עוד הסביר קורק כי במחקר לא נאמר במחקר מהי כמות האוכל שאכלו המשתתים וכן האם עסקו במהלך המחקר בפעילות גופנית.

בסיכומו של דבר, לצד הביקורת, הסכים קורק: "המחקר מוכיח שמה שכבר האמנו בו הוא נכון: שיש קשר בין אכילה איטית לבין סיכוי נמוך יותר לעלות במשקל, מאשר במקרה של אכילה מהירה".

אם שאלתם את עצמכם מה הקשר בין אכילה איטית לירידה במשקל, התשובה היא שכאשר אוכלים לאט אנחנו קשובים יותר לתחושות השובע והרעב בגוף, וכך לא מגיעים למצב של אכילת יתר. מדובר בתחושה המשתנה מאדם אחד למשנהו, והיא מתרחשת כאשר הגוף מאותת לנו שקיבל את כמות הקלוריות הנדרשת לו. בדר"כ תחושת השובע אינה מופיעה מידית, אלא תוך זמן מה, ולכן אם אנחנו נאכל במהירות, אנחנו יכולים לאכול מעבר לכמות הנצרכת לגוף.

תגיות:דיאטהאכילהירידה במשקלבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה