גרפולוגיה

הטור הגרפולוגי של תמר פינקלשטיין: הכתב שמשנה לבוש

הכתב שלי משתנה מידי יום, האם משהו לא בסדר איתי? על היכרות עם תכונות האדם דרך הכתב המשתנה דווקא

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחת השאלות הנפוצות שעולות על שולחן הקליניקה שלי, בנימה ספק מתנצלת, ספק חשדנית: "כתב היד שלי משתנה כל הזמן, יום אחד נראה כך, וביום אחר הוא נראה אחרת. האם אתם, הגרפולוגים יכולים בכלל לאבחן אותו?". באותו המשפט מתגנבת לה שאלה נוספת סמויה: "האם זה אומר עלי שמשהו אצלי לא בסדר?".

ובכן... העובדה שכתב ידנו נתון לשינויים מצביע על היותנו בני-אנוש! לו היינו כותבים כל הזמן בצורה אחידה ורובוטית, כמו מכונת דפוס (ונתקלתי בכתבים כאלה...) אזי הייתה סיבה לדאגה.

כתב היד ככתב-הנפש, מבטא את מצב הרוח שלנו – "עת לשמוח ועת לבכות", וגם את מצבנו הפיסי – לעתים אנו ערניים ומלאי אנרגיות, ולעתים – עייפים ולא מרוכזים, או רעבים (לכן, אל תכתבו למטרת אבחון ביום צום!).

יחד עם זאת, ועם כל השינויים, אנחנו עדיין נשארים מי שאנחנו. הגרעין של האישיות תמיד נותר בכתב, ולכן ניתן לראות את התכונות, את האיכויות, ואת הכישורים שלנו למרות הכול!  (במקרים אחרים, כמו הפרעה נפשית, כדוגמת מניה-דיפרסיה, בכל כתב ניתן יהיה להבחין בסימנים המאפיינים את האישיות הדומיננטית נכון לאותו הרגע).

יותר מכך, אם נתבונן בכתבים השונים במצבים השונים תתקבל עוד העמקה והרחבת הפרספקטיבה על האישיות שלנו.

לכן, אף על פי שכתב-יד אחד מספק אינפורמציה רבה מאד על הכותב, כשניגשים לאבחון גרפולוגי מומלץ מאד להביא כתבים נוספים מזמנים אחרים.

תמר פינקלשטיין היא גרפולוגית מוסמכת האגודה לגרפולוגיה מדעית, מוסרת הרצאות וסדנאות גרפולוגיה ויועצת בתחום התעסוקתי / אישי / זוגי ע"פ כתב וציורים tamarf.grapho@gmail.com

תגיות:תמר פינקלשטייןגרפולוגיהכתב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה