בריאות ותזונה

מכורים למתוק? כך תשרדו בלי שוקולד בין הארוחות

אם אתם נמנים עם אלו שחייבים מתוק לאחר הארוחה ומתמודדים עם חשק לאכול כל הזמן, העצות הבאות הן בשבילכם. 7 צעדים שיסייעו לכם בהפחתת הצורך במתוק

  • ל' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"הסוכר נמצא כמעט בכל מקום, ובלי שנרגיש אנו  צורכים הרבה יותר ממה שצריכים. הסוכר נמצא במשקאות מוגזים, בקטשופ, ברטבים, בכל מאכל מעובד ואפילו ברסק עגבניות ובלחם". לדברי סוזן באוורמן, ראש מחלקת הדרכת תזונה וכושר בחברת הרבלייף העולמית.

באוורמן הסבירה את התהליך המתרחש בגוף כאשר אנו מכניסים לתוכו דבר מה מתוק: "כשאנו אוכלים מתוק, בין אם זה מאכל מעובד או ממתק כמו עוגייה או קוביית שוקולד, גם אם היא קטנה, הסוכר שנכנס לגוף עולה מהר אל מחזור הדם וצונח מהר, וכתוצאה מכך אנו מרגישים עייפים, חלשים, והגוף שלנו מיד דורש מאתנו עוד ועוד מתוק כדי לאזן את רמות הסוכר. כך אנו  מוצאים עצמינו במעגל שלא נגמר, וכל תנודות הסוכר הללו שעולות ויורדות גורמות לנו לאכול יותר, ועלולות בנוסף לגרום לסוכרת, למחלות לב ולהשמנה."

אם כן, איך מתמודדים עם הרצון לאכול מתוק כל הזמן? לפניכם מספר עצות שלוקטו ממומחי התזונה של הרבלייף:

1.לא פותחים את הבוקר עם מתוק – בבוקר יש לשתות מים חמימים בתוספת לימון, ולאחר מכן שתו כוס מים נוספת. אכלו את ארוחת הבוקר לאחר רבע שעה.

2. הוסיפו לאוכל קינמון – בנוסף לכך שהתבלין ממתיק את האוכל במעט, על פי מחקרים נמצא כי הקינמון יכול להפחית את הרצון למתוק, ומסייע בהורדת השומן הבטני. בכל פעם שמתחשק לכם משהו מתוק, הכניסו מקלות קינמון לתה, או פזרו קינמון על תפוחים או ערבבו עם יוגורט.

3. הקפידו על ארוחות מסודרות -  עיקר הבעיה מתחילה בארוחות לא מסודרות, לכן כדאי לתכנן מראש את סדר הארוחות כדי לא להגיע למצב בו ממנשנשים משהו מתוק. אל תדלגו על ארוחות, ושמרו על כמות מאוזנת בארוחה.

4. שתייה וכמה שיותר – במהלך היום הקפידו לשתות הרבה מים. תוכלו להכין לעצמכם כוס/ בקבוק תה צמחים ללא סוכר או קינמון, לימון, וג׳ינג׳ר . הימנעו מהוספת סוכר לשתייה החמה.

5. הוסיפו לתפריט סיבים תזונתיים – עברו למוצרים מלאים: לחם ופסטה מחיטה מלאה. הסיבים התזונתיים מסייעים תחושת השובע, ויפחיתו את הצורך במתוק.

6. קראו את הרכיבים התזונתיים על גבי האריזות – לפני הקנייה הביטו בערכים הרשומים. אם תמצאו שם סוכר או תחליפים לסוכר, וותרו כיוון שגם תחליפי סוכר יכולים לגרום לעליות ברמות הסוכר, ולעליה בחשק למתוק.

7. הפרידו את הצורך באוכל מהרגש – לפני שאתם מכניסים משהו לפה, חשבו האם אתם אכן רעבים? אם כן, אכלו משהו בריא, ואם לא אל תאכלו.

תגיות:מתוקארוחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה