חדשות בעולם

המטוס האיראני התרסק, 66 הנוסעים לא שרדו

כשבוע אחרי האסון התעופתי ברוסיה, מטוס איראני התרסק על הר בדרום המדינה. מחברת התעופה נמסר כי אף אחד מהנוסעים, כולל ילד וששה אנשי צוות, לא שרד. בשנים האחרונות דווח על לא מעט תקלות בענף התעופה האיראני

  • ד' אדר התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מטוס נוסעים איראני התרסק אתמול (ראשון) על הר בדרום המדינה. במטוס של חברת "אסמאן איירליינס" היו 66 נוסעים, בהם ילד אחד וששה אנשי צוות. דובר חברת התעופה, מוחמד תג'י, מסר כי כל הטסים נספו בתאונה. התאונה התרחשה בהר דנה, סמוך לעיר סמירום במחוז איספהאן. באזור היה ערפל כבד, מה שמנע ממסוק חילוץ להגיע לאזור.

על פי דיווחים זרים, המטוס טס מטהרן ליאסוג', היא בירת מחוז כהגילויה ובויראחמד בדרום מערב המדינה, כ-485 מייל מדרום לטהרן. הוא נעלם מהרדאר כ-50 דקות אחרי ההמראה והתרסק כ-80 ק"מ מצפון ליעד. בסוכנות הידיעות "פארס" נכתב כי מדובר במטוס מסוג ATR-72.

שנים האחרונות דווח על לא מעט תקלות בענף התעופה האיראני. המטוסים האיראנים נחשבים למיושנים מאוד וישנם לא מעט תאונות במרחב האווירי שלה בשנים האחרונות. לאחר הסכם הגרעין ב-2015, איראן חתמה על הסכמים עם חברות תעופה זרות כמו "איירבוס" ו"בואינג" והרכשה מטוסים חדשים מהחברות הללו.

לפני כשבוע אירע אסון תעופתי גם ברוסיה, שגבה עשרות הרוגים. מטוס נוסעים של חברת התעופה "סראטוב איירליינס" התרסק בצהריים במחוז רמנסקי, דרומית מזרחית למרכז מוסקבה, אך איש לא שרד את ההתרסקות. המטוס המריא מנמל התעופה דומודדובו לעבר העיר אורסק שבהרי אורל ונעלם ממסכי המכ"ם מיד לאחר ההמראה. במטוס היו 71 בני אדם, בהם 65 נוסעים ושישה אנשי צוות.

תגיות:מטוסהתרסקותאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה