ונשמרתם

רופאים מאוסטרליה קובעים: הצמח הפופולארי הזה - עשוי לגרום לאובדן שמיעה

במשך עשרות שנים ניסו רופאים שונים מאוסטרליה להבין מהו המכנה המשותף למקרים רבים שהגיעו אליהם שוב ושוב, עם טראומה שנגרמה לשמיעתם. מחקרים רבים נעשו בנושא, ולאחרונה הודיעו הרופאים כי הסיבה לכך היא צמח ביתי פופולארי בשם יוקה, שהגיע ממרכז אמריקה וגדל כיום כשיח חצר שנפוץ במדינות רבות בעולם

צמח היוקה המדובר (צילום: shutterstock)צמח היוקה המדובר (צילום: shutterstock)
אא

במשך עשרות שנים ניסו רופאים שונים מאוסטרליה להבין מהו המכנה המשותף למקרים רבים שהגיעו אליהם שוב ושוב, עם טראומה שנגרמה לשמיעתם. מחקרים רבים נעשו בנושא, ולאחרונה הודיעו הרופאים כי הסיבה לכך היא צמח ביתי פופולארי בשם יוקה, שהגיע ממרכז אמריקה וגדל כיום כשיח חצר שנפוץ במדינות רבות בעולם. 

כעת מזהירים הרופאים מבית החולים 'רויאל ויקטוריה' במלבורן שלא להשתמש בצמח, כי השימוש בו מסכן את השמיעה ועשוי לגרום לפגיעה בלתי הפיכה. 

את הקביעה הזו מבססים הרופאים על 28 מקרים שהתרחשו בשנים האחרונות, שמתוכם - 25 סבלו מפגיעות חמורות בעור התוף. השלושה האחרים הגיעו לבית החולים עם שחיקה רצינית של תעלות האוזניים. עד כה, ההנחה הרווחת הייתה שצמח היוקה מזיק בעיקר לראייה - אולם לדברי הרופאים, החשש האמיתי צריך להיות מהאוזניים ולא מהעיניים. "העלים הדוקרניים של הצמח יכולים לפגוע בעור התוף ומשם ועד פגיעה באיזון של הגוף שלו הדרך קצרה", הם מסבירים. 

אלא שכאן, אפילו טובי הרופאים מתפלאים נוכח הנס שמתרחש לנגד עיניהם: "ברוב המקרים עור התוף 'יודע' לרפא את עצמו תוך כמה שבועות, כמו שאנחנו רואים לעתים קרובות", הם אומרים. 

הדאגה היא כאשר הפגיעה עמוקה יותר מאשר בעור התוף בלבד. "עור התוף הוא הקרום שמפריד בין האוזן החיצונית לזו הפנימית. אם חוצים את הגבול הזה, מה שקורה בהרבה מהסיבוכים שמגיעים אלינו, אז השמיעה עשויה להיפגע בצורה חריפה".

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה