חדשות בארץ

"יום היסטורי בהורדת הרגולציה": ערוץ 20 ניצל מסגירה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק, שהחלה בעקבות המשבר בערוץ, ואישרה בין היתר את שימור הערוצים הייעודיים, 9 ו-20: "הערוץ ניצל בזכות הערוץ הערבי, שניצל בזכות ערוץ 20"

  • ה' אדר התשע"ח
מנכ"ל ערוץ 20 (צילום: פלאש 90)מנכ"ל ערוץ 20 (צילום: פלאש 90)
אא

ערוץ 20 ניצל מסגירה: מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, שנועדה להסדיר את פעולת הערוצים הייעודיים כערוצים מסחריים תחת פיקוח הרשות השנייה. ההצעה שהוגשה על ידי ח"כ שרן השכל, בעקבות המשבר אליו הגיע ערוץ 20, עברה תוספות ותיקונים רבים, אבל בסיומה הוחלט כי המטרה היא לשמר את הערוצים הייעודיים -  בהם ערוץ 20 וערוץ 9. בהצעת החוק תמכו 36 חברי כנסת,  2 חברי כנסת התנגדו  וחבר כנסת אחד נמנע, כשכל ההסתייגויות שהוגשו נדחו כבר במהלך הקריאה השנייה.

"החוק הזה מרכז בתוכו מהלכים משמעותיים ששנים רבות לא נעשתה כזו רפורמה בשוק התקשורת שלא נוצרה הזדמנות לטובת העניין", אמר ח"כ יואב קיש. "החקיקה הייתה לכל אורך הדרך עניינית לטובת שוק התקשורת. יש לחוק גם הסכמה בשוק והתחשבנו בדעת הרגולטורים. אם היינו נתקלים בהתנגדות הרגולטורים זה היה עוצר את החקיקה. לפי החוק ערוץ זעיר יהיה פטור מדרישות השקעה. עשינו עבודה רצינית ביותר, העבודה על החוק ארכה יותר מ – 60 שעות דיונים". ח"כ איילת נחמיאס ורבין הוסיפה כי "זה אירוע דרמתי התחום התקשורת במדינת ישראל. אנחנו לא רוצים לסגור ערוצי טלוויזיה במדינת ישראל. האירוניה היא שהערוץ ניצל בזכות הערוץ הערבי, וכך גם הערוץ הערבי ניצל בזכות ערוץ 20".

ח"כ איתן כבל יו"ר ועדת הכלכלה ציין כי הוא תומך בהצעה ואמר: "אם זה היה תלוי בי, הייתי מביא את ההצעה בדרך אחרת, בדרך המלך. ולא בהצעת חוק שהחלה בשורה אחת... אי אפשר להתייחס להצעה רק כהצעה בשביל ערוץ 20, בסופו של דבר היא נותנת מענה לערוצים בשפות". השכל הוסיפה במהלך הדיון כי "הזהירו אותי ממלחמה מול גופי התקשורת. היו טלפונים ואיומים. כבר בקריאה הטרומית האשימו אותי שהוא נועד להציל רק את ערוץ 20". ח"כ יואל  חסון קרא לעברה: "את רוצה להיות פרשה 7000? 8000?".

ח"כ קיש סיכם: "זה יום היסטורי. החוק הזה הוא משמעותי בהורדת הרגולציה. תפקידו להקל על כל השחקנים בשוק, נתונים אוויר. אנחנו רוצים שאף ערוץ לא ייסגר. צריך שהעם ישלוט בשלט לא מישהו אחר".

תגיות:חוקערוץ 20סגירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה