חדשות בעולם

סערה בגרמניה: חנות המשקפיים "ששה מיליון" תשנה את שמה

מחאה ברשת נגד חנות האופטיקה בטענה לחוסר רגישות הובילה לשינוי שמה. מהחנות נמסר כי "מ-2006 לא הייתה בעיה. השם נבחר בהשראת סרט". אז מהו השם החדש?

  • ז' אדר התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

חנות האופטיקה "6 מיליון משקפיים" שממוקמת בעיר המבורג בגרמניה ספגה ביקורת נוקבת ברשת בעקבות שמה. הטענה היא כי השם חסר הרגישות מעלה קונוטציות לשישה מיליון היהודים שנרצחו בשואה ולתמונה של ערימות המשקפיים והחפצים של הקורבנות שנרצחו באושוויץ. בעקבות לחץ ציבורי, היא תשנה את שמה ל"מיליון משקפיים".

הבעיות החלו כאשר לפני מספר חודשים תמונה שהציבו בכניסה לחנות עוררה מהומה כשעלתה לרשת החברתית. החברה טענה כי היא מתנגדת לאנטישמיות ומיהרה להגיב. היא טענה כי שם החנות שואב השראה מהסרט "האיש ששווה מיליונים" (במקור: "האיש ששווה שישה מיליון דולר" - The Six Million Dollar Man). המגיבים ברשת לא קיבלו כמובן את הטענה. החנות הודיעה כי שמה ישתנה, אולם טרם הסירה את הספרה 6 מהלוגו שלה.

עומר פרנקל, ישראלי שעובד בגרמניה, יצא נגד העניין בעמוד הפייסבוק. הוא אמר לאתר YNET: "ככל שאני מסתכל על זה יותר ויותר אני פשוט נדהם. השימוש במונח '6 מיליון', ועוד במילים, ועם הסמל של המשקפיים בלוגו. עצם זה שהם לא העלו על דעתם שזה יכול לפגוע במישהו מרתיח אותי". עוד הוסיף: "חוסר הרגישות שבבחירת השם היא בפני עצמה מטרידה. הגרמנים דוחקים את העיסוק בשואה לשוליים, ולא משקיעים את המשאבים שהם צריכים להשקיע. אין מודעות והפנמה עמוקה של ההיסטוריה, אלא הסתפקות במס שפתיים ובדברים שטחיים מאוד. אני מנסה לקרוא כאן לאנשים להתעורר ולהבין שהמודעות לזיכרון השואה צריכה להיות כל הזמן ובכל רגע נתון, בעיקר אצל הדור השלישי של הגרמנים. אם לא תהיה המודעות הזו ולא יהיה זיכרון של השואה בצורה אוטומטית - ההיסטוריה תחזור על עצמה".

מהחנות נמסר בתגובה: "אנו פועלים משנת 2006 בלי שנתקלנו בבעיות לגבי בחירת השם. השם נבחר בהשראת הסרט 'האיש ששווה מיליונים'. אנו תומכים בסבלנות חברתית, הצוות בחנות מורכב מעובדים מכל הלאומים ומנטיות מיניות שונות ובעבר סייענו לפליטים ואף חילקנו משקפיים חינם במהלך משבר הפליטים. מעולם לא העלינו על דעתנו את הקשר לשואה עד שנערה פנתה אלינו בעניין בשנה שעברה. מאז נאלצנו להסביר את עצמו באופן שוטף, ועם זאת אנו מבינים כי טעם מר תמיד יישאר עקב הנושא בעתיד".

תגיות:גרמניהחנותסערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה