חדשות בעולם

מדהים: אבחנה כי בתה חולה בסרטן הדם - והצילה את חייה

האם אפשר להציל חיים רק בעזרת גוגל? מסתבר שכן. תשאלו את לורה הנדלי בת ה-30 מבריטניה, שבזכות מאמרים בגוגל אבחנה כי בתה חולה בסרטן הדם, והצליחה להציל בזמן את חייה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם אפשר להציל חיים בעזרת גוגל? מסתבר שכן. תשאלו את לורה הנדלי בת ה-30 מבריטניה, שבזכות מאמרים בגוגל אבחנה כי בתה חולה בסרטן הדם, והצליחה להציל בזמן את חייה. 

החשד התעורר בה כאשר על גופה של בתה הפעוטה טאזמין התגלו סימנים שנראו כחבלות, אך הופיעו על גופה ללא כל סיבה נראית לעין. "טאזמין כל הזמן התלוננה על מה שנראה כמו כאבי שרירים, אבל לא הצלחתי להבין מדוע", סיפרה האם המודאגת. "החלטתי לבדוק את הנושא הזה בגוגל, ולתדהמתי נתקלתי בכתבה על נער שסבל מאותם תסמינים, ולדאבון הלב נפטר מהם לבסוף". 

כיום מודה הנדלי על הנס שבו נפלו עיניה על הכתבה ההיא, שתיארה את מקרה המוות של ג'יימס אומארה בן ה-13, שנפטר מהמחלה שבוע בלבד לאחר שאובחן עם סרטן הדם. "אם לא הייתי נתקלת במאמר הזה, מי יודע איך זה היה מסתיים?", מזדעקת הנדלי. "בטח שלא היינו הולכים לרופאים. איך שסיימתי לקרוא את הכתבה עליו התחלתי לדאוג, וכבר באותו לילה הייתה לי הרגשה שמשהו לא בסדר - למרות שניסיתי לשכנע את עצמי שכן".

 

בת השנתיים נגעה בראשה ובכתה: "איפה השיער שלי?" 

מיד לאחר קריאת הכתבה, חיפשה הנדלי מאמרים שונים על החבורות המשונות שהופיעו אצל בתה, ולתדהמתה גילתה שזוהי ההתחלה של המחלה הנוראית מכל. "כבר בבוקר לקחתי את טאזמן לבית החולים, ואחרי סדרת בדיקות התאמת החשש הגדול", היא משחזרת. "זה היה שלב מתקדם של לוקמיה, והם התחילו מיד בטיפולים כימותרפיים".

לדברי הנדלי, רגע השיא של טאזמין במהלך הטיפולים היה הרגע שבו נצרכו הרופאים לגלח את שיער ראשה של הפעוטה בת השנתיים. "בגלל הטיפולים היא סבלה מנשירת שיער מוגברת, והיה ברור שבשלב מסוים נאלץ לגלח את השיער. אבל זה היה הרגע שבו טאזמין נשברה. היא כל הזמן נגעה בראש שלה, ולא יכלה להאמין שהשיער כבר איננו".

ולמרות הקשיים הגדולים - חייה של טאזמין ניצלו, לאחר שעברה השתלת מח עצם וכמה סבבים נוספים של כימותרפיה. כעת נמצא הסרטן ברמיסיה - סוג של נסיגה שמחזירה את החיים למסלולם התקין, אולם הוריה של טאזמין לא מרפים מן העשייה ובדף פייסבוק מיוחד שהקימו, הם ממשיכים לפרסם פוסטים של חולים אחרים, כשמטרתם היא להעלות את המודעות לסימניה המקדימים של לוקמיה מסוג AML.

תגיות:הוריםרפואהסרטןילדיםאבחנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה