חדשות בעולם

"חוק השואה לא יחול על ניצולים": התקדמות בשיחות עם פולין

שר המשפטים הפולני עדכן את ישראל כי החוק לא ייכנס לתוקף ללא דיון של בית המשפט החוקתי והבהיר בתקשורת בארצו: החוק לא יחול גם על עיתונאים ואקדמאים. בינתיים, נציגי המדינות ייפגשו בניסיון להגיע לפשרה

  • י' אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

התקדמות בשיחות בין ישראל לפולין בנוגע לחוק השואה. גורמים במשרד החוץ סיפרו אתמול כי שר המשפטים הפולני, שביגנייב זיוברו, עדכן אותם שהחוק השנוי במחלוקת, המנער את פולין מאחריותה על הזוועות במלחמת העולם השניה, לא ייכנס לתוקף עד לדיון של בית המשפט בחוקתי של הפולין. כמו כן, בממשלה החליטו לשלוח צוות רשמי על מנת לקיים דיון בנושא שגרם למשבר. ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את המשרד להפעיל לחץ כדי להגיע להבנות לפני שהחוק יגיע להצבעה. 

לפני מספר ימים נפגשה שגרירת ישראל בפולין אנה אזארי עם שר המשפטים, מה שהוביל ליצירת דו שיח מחודש ולאפשרות שהמשלחת הישראלית תגיע לצורך קידום השיחות. פולין מינתה צוות של חמישה מומחים, והנציגים ידונו יחד בנושא שעלה לכותרות. זיוברו, אגב, משמש גם כתובע הכללי במדינה. ביום שישי הוא התראיין לסוכנות הידיעות הפולנית PAP וניתן היה ללמוד כי החוק לא ייכנס, לפחות בשלב זה, לתוקף. בראיון הוא טען כי החוק לא שולל התייחסות לפשעים של פולנים כבודדים וכקבוצות ו"לא יחול על ניצולי שואה, עיתונאים או אקדמאים".

מנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם אמר: "מדובר בהישג משמעותי שמגיע לאחר שיח מתמשך. נמשיך בהידברות במטרה להגיע להבנות בנושא"

תגיות:חוק השואהניצולי השואהפולין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה