חדשות בעולם

פעוטון מיוחד הוקם בתוך בית אבות: "זה מעניק שמחה למבוגרים ולילדים"

יוזמה בין דורית מופלאה בלוקסמבורג: פעוטון לילדים נפתח בתוך בית אבות, כדי לשמח את המבוגרים ולתת להם טיפה מן האור שהיה בהם פעם. מה שהחל לפני כתשע שנים הפך במהרה להצלחה מסחררת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יוזמה בין דורית מופלאה בלוקסמבורג: פעוטון לילדים נפתח בתוך בית אבות, כדי לשמח את המבוגרים ולתת להם טיפה מן האור שהיה בהם פעם. מה שהחל לפני כתשע שנים הפך במהרה להצלחה מסחררת, וכעת צפוי המעון המיוחד להפוך לרשת של מעונות זהים בכל רחבי המדינה. "הילדים המתוקים האלה עוזרים לנו להרגיש צעירים", מספרי שוהי בית האבות, הממוקם בעיירה מרש. 

מטרת המפגשים בין הילדים למבוגרים היא לחזק את הקשר הבין-דורי, אך לא רק. מרטינה דויטש הנמנית על צוות בית האבות, מספרת כי הדבר הראשון שהילדים עושים כשהם מגיעים בבוקר לגן, הוא להישאר עם הקשישים למשך 20 דקות, ולאכול ביחד איתם את ארוחת הבוקר שלהם. הקשישים לא רק שמטפלים ומשחקים עם הפעוטות, אלא אף מעורבים בחייהם האישיים ממש. "אף פעם לא משעמם לנו כשהילדים מגיעים. הם מחייכים והלב שלי נמס בכל פעם מחדש", אומר אחד הדיירים במקום. 

ריימונד המכונה בפי הילדים 'סבא ללה' מספר כי הוא תמיד יושב וצוחק עם הילדים, ו"ככה קיבלתי מהם את השם הזה".

"אין ספק שהחיבור הזה מסייע לקשישים לשכוח מעט את בעיות היום יום שלהם, ולהישאר חיוביים ושמחים גם בזמנים הקשים. האנרגיה של הילדים מסייעת להם להתגבר על כל המכשולים ולשמור על מורל גבוה".

עכשיו רק נשאר לחכות שיוזמה כזו תיפתח גם בארץ. 

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה