נפלאות הבריאה

העין: מצלמת על

תוכנה מיוחדת מעבדת את התמונות ומאחדת אותן לתמונה אחת תלת-ממדית - והכל במהירות שיא של חלקיקי שנייה. יש לציין כי הקוטר של כל מצלמת-על כזו הוא בסך הכל שנים וחצי סנטימטר. נפלאות העין

אא

נתאר לעצמנו סקופ עיתונאי בנוסח זה: במעבדה המשוכללת ביותר בעולם פיתחו בכירי אנשי המדע מצלמה מיוחדת שאין לתארה בשום שם אחר מלבד: מצלמת-על.

מצלמה זו מצלמת בכל תנאי שטח ללא צורך בתאורה מלאכותית וללא סרט צילום. כל תמונה מועברת אוטומטית למחשב מיוחד ומעובדת תוך כדי חלקיק שניה ללא צורך בפיתוח. ביכולתה של מצלמת-העל לקלוט בו זמנית מראות קרובים ורחוקים, קטנים וגדולים כאחד.

במרכז המצלמה יש צמצם אוטומטי המתכווץ כאשר הצילום מתבצע במקום שיש בו אור חזק כדי לאפשר את כניסת האור ההכרחי בלבד, ומתרחב באור חלש כדי לאפשר את כניסת מירב האור. הזּום האוטומטי מופעל על ידי מערכת של קפיצים אלקטרוניים משוכללים ביותר.
 
עם כניסת האור למצלמה מופעלים מיד שבעה מליון(!) חיישני צבע המכוונים אוטומטית ובדיוק מירבי את התאמת הצבעים השונים, ליצירת תמונה נכונה בצבעים מדויקים ביותר. לעומת זאת כאשר אין די אור לתמונת צבע, כגון כשהמצלמה נמצאת במקום חשוך, ושבעה מיליוני חיישני הצבע אינם יכולים לתפקד, נדלקים במקומם מאה עשרים ושבע מליון(!)
 
חיישני שחור-לבן שתוכננו ונוצרו במיוחד למטרה זו והם קולטים את התמונה. משום עדינותה וחשיבותה של המצלמה היקרה והמשוכללת ביותר בעולם, הושם לראשונה בהיסטוריית הצילום דגש גם על ניקוי אוטומטי באיכות גבוהה של עדשת המצלמה, עד להשגת תוצאה מירבית של שקיפות ובהירות.
 
שני קרומים עדינים הנמרחים באופן קבוע מצידם הפנימי בתמיסה עדינה ומיוחדת, נסגרים ונפתחים אוטומטית שוב ושוב על גבי העדשה, ומנקים אותה במהירות שיא מבלי להפריע לקליטת התמונה המצולמת. מתכנן המצלמה בחר ליצור דווקא שני קרומים מצידי העדשה, הנפרסים מלמעלה ומלמטה אל מרכזה, ולא קרום יחיד המתפרס על פני כולה, כדי לאפשר מהירות שיא של פריסה והתקפלות זריזה לאחור.
 
מלבד זאת, מערכת סיכה מיוחדת מספקת לעדשות הצילום לחות קבועה המאפשרת להן לנוע לכל צד כפי הנדרש, וגם מנקה ומסלקת בקביעות כל גרגר אבק או לכלוך אחר החודר לסביבתן הקרובה. בזכות מערכת הקרומים ומערכת הסיכה אין לחשוש מלצלם בכל תנאי שטח כולל בעת סערת חול.
 
הקרומים ייסגרו אוטומטית בעת הצורך במידה הנדרשת עד כדי אפשרות של נעילה הרמטית, וכל לכלוך שהספיק לחדור פנימה יישטף ויושלך החוצה. אם נכנסו גרגירי אבק רבים יחושו בכך חישני מערכת הסיכה, וללא מגע יד אדם יזרימו כמות מוגברת של חומרי שטיפה וסיכה עד להשגת רמת הניקיון המקורית. זאת ועוד: אחד ההישגים המרשימים ביותר שפותחו במצלמת-העל הוא הצילום התלת-ממדי. תכונה מרשימה זו נוצרת משילוב של שתי מערכות צילום והסרטה (שכל אחת מהן מורכבת מכל האמור לעיל) כאשר מחשב מיוחד המחובר להן מקבל בשבריר שניה את שתי התמונות המתקבלות משתי המצלמות גם יחד.
 
תוכנה מיוחדת מעבדת את התמונות ומאחדת אותן לתמונה אחת תלת-ממדית - והכל במהירות שיא של חלקיקי שניה. יש לציין כי הקוטר של כל מצלמת-על כזו הוא בסך הכל שנים וחצי סנטימטר.
 
 שתיהן יחד ממוקמות בקביעות בראש היצירה המשוכללת ביותר בעולם, ושמן: עיניים. האם פלא שאפילו לפני שהתגלו הנתונים המספריים הנ''ל כתב צ'ארלס דארווין, מי שנחשב לאבי תיאורית האבולוציה, כי עקב השלימות המדהימה שבתכנון העין ומנגנון הראייה הוא חושש כי יבוא יום ומישהו יפריך כליל את תיאורית האבולוציה בהסתמכו על העין. וכך הוא התבטא: ''עד עצם היום הזה, העין מעבירה בי צמרמורת קרה''.
תגיות:נפלאות הבריאהגוף האדם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה